Twitter, baš kao i druge društvene mreže ili komunikacijski servisi ima velik problem s nekontroliranom količinom trolova i korisničkih računa kreiranih samo za maltretiranje drugih. Nakon niza godina, ni detektiranje spam računa nije potpuno učinkovito, a The Verge saznaje kako je CEO kompanije prilično nezadovoljan situacijom te da (među ostalim) sebe smatra odgovornim za to
Prema internom dopisu, saznaje stranica The Verge, glavni direktor (CEO) Dick Costolo smatra kako kronični problemi Twittera kao platforme moraju biti popravljeni ako se želi zadržati postojeće korisnike. 'Pušiona smo kad je riječ o trolovima i zlostavljačima na našoj platformi - i to već godinama. (...) Nije nikakva tajna da ostatak svijeta o tome priča svakodnevno. Gubimo ključne korisnike zbog toga što se ne obaziremo na jednostavne probleme vezane uz trolove', stoji u dopisu.
Twitter ima fundamentalno različit sustav baratanja takvim materijalom u odnosu na druge mreže poput Facebooka - no vrijedi napomenuti da je i ondje problem zlouporabe korisničkih računa itekako jasan. Slobodno komuniciranje nešto je čime se Twitter itekako mogao hvaliti. Korisnici jednostavno istovremeno žele platformu na kojoj svatko može reći što god želi a da pritom ne dira u tuđu slobodu, što bi bilo logično.
Trolovi su još najmanji problem u takvoj komunikaciji, a istinski su problem zlostavljači i oni koji prijete drugima. Istovremeno su se u tamnoj strani te mreže razvili i profili osoba koje su iskoristile situaciju kako bi postale prevaranti i/ili profesionalne žrtve. Mediji pak vrlo rado pokrivaju takve izolirane slučajeve ignorirajući općenito loše stanje na mreži, a umjesto pritiska na Twitter za bolju kontrolu društvene mreže, bez pravnog temelja pokušavaju se igrati online policajaca izazivajući samo još veći kaos (uz ispunjenje misije - bonus klikova).
Činjenica da se Costolo u svojim dopisima usmjerio upravo na trolove i zlostavljače dvosjekli je mač. Zlostavljače svakako valja ukloniti s mreže po kratkom postupku te, ako je potrebno, u računicu uvesti i pravne službe, no što s trolovima?
Mreža je u nekoliko navrata bez imalo zadrške uklonila (jasno označene) satiričke račune, poput jednog koji je ismijavao vjerske fundamentaliste. No brojni računi s oznakom 'Verified account' vrlo se rado ubacuju u zlostavljanje drugih koji, eto, nisu suglasni s njima. Lako je za pogoditi - 'plavi' računi nikad nisu bili uklonjeni, a vjerojatno ni upozoreni s obzirom na nastavak istih parametara ponašanja.
Brojni vezani problemi na mreži ne zaustavljaju se ni suludim stavljanjem predznaka jednakosti između maltretiranja i kritike. Ako Costolo popravi situaciju na mreži tako što će uništiti i mogućnost kritike 'osjetljivih strana', pitanje je kako će reagirati korisnici, ali i Wall Street. Naime, pred Twitterom je upravo otkrivanje poslovnih kvartalnih rezultata, što objašnjava procurene dopise u nekoj mjeri. Naravno, valja se nadati najboljem - i osiguravanju kvalitetnog moderiranja. Možda i povratku nekih satiričkih računa...