STARTUPOVI

U Bellabeatu već razmišljaju kako dalje

18.07.2015 u 10:50

Bionic
Reading

Do kraja ove godine pametni nakit Leaf trebao bi biti isporučen u 350 tisuća primjeraka, a hrvatsko-slovenski startup potvrditi status jednog od najuspješnijih u Hrvatskoj i regiji. No za njih je to tek početak

Nema puno startupova u Hrvatskoj i regiji kojima je pošlo za rukom približiti se globalnoj prepoznatljivosti i uspjehu u tolikoj mjeri kao što je to slučaj s Bellabeatom.

Iako će tek napuniti dvije godine postojanja, privukao je višemilijunska ulaganja i već s prvim proizvodom napravio senzacionalno dobar tržišni rezultat. Pokupili su više priznanja i nagrada, među kojima je i 'The Europas' kao najbolji zdravstveni startup.

Do tog su rezultata stigli su pametno kombinirajući nakit, fokus na dosad pomalo zapostavljenu žensku populaciju kad su uređaji iz kategorije nosivog računalstva u pitanju, brigu za zdravlje i njuh za premium proizvod, uz vješto oblikovanje i prezentaciju.

Kako sad stvari stoje, ta bi se kombinacija mogla pokazati ne samo dobitnom, već i izrazito lukrativnom. Među naručiteljima su veliki trgovački lanci poput Targeta i BestBuya, a među ulagačima i filmske zvijezde poput Jessice Albe


Bellabeatova glavna misija je promijeniti način na koji ljudi vode računa o svom tijelu, djelovati preventivno na bolesti te direktno utjecati na zdravstveni sustav. Žele biti vodeća svjetska kompanija u području lifestyle proizvoda orijentiranih na zdravlje. Uz Leaf, Shell (prati razvoj trudnoće) i Balance (pametna vaga) - koji su predstavljeni tijekom ovogodišnjeg CES-a u Las Vegasu - možemo očekivati i nove proizvode i usluge u skoroj budućnosti.

No trenutno su fokusirani na Leaf, pametni nakit koji je u prva dva tjedna prodaje planuo u 30 tisuća primjeraka i donio prihod veći od 21 milijun kuna. Do kraja godine planiraju isporučiti 350 tisuća primjeraka.

'Trudimo se taj broj držati što predvidljivijim, bez iznenadnih eksplozija kao što nam se dogodilo tijekom izlaska na tržište. Imamo kapacitete i resurse za ovaj stupanj potražnje i za njezino povećavanje iz mjeseca u mjesec', rekao je za tportal suosnivač Bellabeata Sandro Mur

Jesu li očekivali tako dobar početak? 'Internet stvari i nosiva tehnologija dio su tehnološke revolucije koja se trenutno odvija, a koja je veća od PC, smartphone i tablet revolucije zajedno. Pošto je Bellabeat dio te revolucije i na tržištu se pozicionirao kao kompanija orijentirana na zdravlje i lifestyle, očekivali smo da je sve moguće', kaže Mur.


Odličan start Leafa koristan je ne samo zbog novca koji donosi u tvrtku i publiciteta, već i zbog podataka koje Leaf prikuplja o ženskom tijelu. 'Ti će podaci nam otvoriti vrata ka drugim uslugama koje planiramo razvijati', pojašnjava Mur.

Zašto su odabrali Andreu Andrassy za novu direktoricu marketinga? 'Dobre i loše marketinške stručnjake možete razlikovati po tome što vam loši prvo pošalju preporuke, a dobri rad dokazan statistikom.

Bellabeatov tim je ujedno i najjači proizvod. Ulažemo strahovito puno vremena kako bi došli do ljudi koji bi svojim vještinama i talentom mogli konkurirati ljudima iz puno većih kompanija. Andrea postavlja strategije kako zajednici naših korisnica pružiti što više vrijednih informacija, kako ih povezati oko proizvoda te kako im na kraju i pružiti uslugu', kaže Mur.