U povodu Međunarodnog dana djevojaka i žena u ICT-ju, koji se održava svakog četvrtog četvrtka u travnju, poslovni tjednik Lider svojim je čitateljima predstavio jedine dvije ICT tehničarke Hrvatskog Telekoma. Ovo je njihova priča...
Sanja Goljački Obad je podatkovna tehničarka na području Zagreba, a Maida Draganović radi na uključenjima usluga širokopojasne mreže na području Rijeke. Osim geografske udaljenosti, dijele ih godine iskustva: Goljački Obad je već 31 godinu u HT-u, a Draganović tek godinu i pol, otkriva poslovni tjednik Lider.
Goljački Obad radi na poslovima uključenja, otklanjanja smetnji i promjenama na meto ethernetu, VPN, Net PRO i netvoice priključcima za velike poslovne korisnike. U HT-u se zaposlila čim je prije 31 godinu završila srednju PTT školu za tehničare. Otad je, kaže, prošla razne interne edukacije kako bi održala korak s novom tehnologijom. Na terenu je već 21 godinu. Korisnike s kojima radi većinom sve poznaje, a oni kojima dođe prvi put malo se iznenade kad vide ženu na terenskom zadatku.
'Moj radni dan, kao i svakog tehničara, počinje telekonferencijom, na kojoj nam voditelj daje upute. Razgovaramo o prethodnom danu ako je bilo kakvih komplikacija i novostima na koje nas voditelj upućuje usmeno i pisano. Nakon toga putem sustava dobivamo zadatke od dispečera te započinjem dijagnostiku smetnji, prikupljam informacije o opremi koja mi je potrebna za otklon smetnje ili uključenja i preuzimam je od operativne podrške', opisala je Goljački Obad svoj radni dan.
Potom kontaktira s korisnikom, s kojim dogovara vrijeme dolaska kako bi otklonila smetnje ili uključila linije. Za taj je posao potrebna oprema, a koje je nekad pun automobil, pa joj pri utovaru dobro dođe pomoć kolega.
'Kolege s kojima radim u grupi uvijek su spremni pomoći kad je potrebno, kao što i ja pomognem svakom od njih kad zatreba', kaže Goljački Obad. Od korisnika pak ne očekuje da glume nosače.
'U zgradama bez dizala opremu ponekad nosim i po nekoliko katova. Kad obavim uključenje ili otklonim smetnje, krećem na novi zadatak ili u bazu. Razdužujem odrađene zadatke i opremu', objašnjava Goljački Obad, ističući da ponekad samo jedno uključenje može potrajati cijeli radni dan.
Uz to, svaki mjesec tjedan dana radnog vremena pasivno dežura za cijelu regiju te po pozivu dispečera ili kolege iz nadzornog centra otklanja smetnje kod korisnika.
Draganović radi na održavanju telekomunikacijske infrastrukture od centrale do krajnjih korisnika, kod kojih se i instalira mrežna oprema.
'Većina korisnika ne komentira moj dolazak. Ali bilo je i situacija da se korisnici stvarno iznenade, no sve to poprate osmijehom, tako da moram priznati kako sam dosad imala samo pozitivna iskustva', kaže Draganović, a završila je preddiplomski stručni studij informatike na Veleučilištu u Rijeci.
Ističe da su je kolege u timu prihvatili kao ravnopravnog člana te ima samo riječi hvale kako za nadređene, tako i za kolege s kojima svakodnevno radi.
'Koliko god je ovo samostalni posao, toliko je i timski i znam da uvijek mogu računati na njihovu pomoć, kao i oni na moju', napominje Draganović u tekstu koji možete pročitati u tiskanom izdanju magazina Lider.