GRADI JE BELGIJSKI VGP

Verne kreće s izgradnjom tvornice za robotaksije

10.07.2024 u 10:04

Bionic
Reading

Verne u suradnji s kompanijom VGP započinje s izgradnjom tvornice za velikoserijsku proizvodnju autonomnih električnih vozila. Tvornica će se nalaziti u Zagrebu, u Lučkom, u sklopu VGP Parka Zagreb, na području od 28.500 metara kvadratnih. Sva Verne vozila proizvodit će se u Hrvatskoj te odavde izvoziti diljem svijeta, priopćili su iz tvrtke

Hrvatska kompanija Verne, koja je nedavno predstavila svoj inovativni ekosustav urbane autonomne mobilnosti, kreće u izgradnju objekta kakav dosad nije viđen u Hrvatskoj.

U sklopu novog poslovnog parka od osam hektara u Lučkom - VGP Parku Zagreb, na 28.500 metara kvadratnih nalazit će se tvornica za velikoserijsku proizvodnju autonomnih električnih vozila. Proizvodni pogon će za Verne izgraditi belgijska kompanija VGP, kojoj je ovo prva investicija u Hrvatskoj. VGP je europski pružatelj visokokvalitetnih logističkih nekretnina i nekretnina lake industrije, navode iz Vernea.

'Pronašli smo idealnu lokaciju i pravog partnera za izgradnju našega prvog proizvodnog pogona autonomnih vozila u Zagrebu. Ovdje će se proizvoditi sva Verne vozila. Vozila za sva tržišta bit će proizvedena u Hrvatskoj, čime naša zemlja dobiva ključnu ulogu u modernoj automobilskoj industriji. Na samom početku će se proizvoditi nekoliko stotina vozila, a nakon toga tvornica će biti u mogućnosti proizvesti i do 10 tisuća vozila godišnje.

Volumen proizvodnje povećavat će se kroz vrijeme, prateći dinamiku projekta. Izgradnja ovog proizvodnog pogona za velikoserijsku proizvodnju predstavlja ključan korak za naš projekt, kao i cijelu zemlju. Stvorit ćemo brojna kvalitetna radna mjesta te tako privući i zadržati radnu snagu u Hrvatskoj', ističe Marko Pejković, izvršni direktor Vernea.

Andrej Plenković
  • Tomislav Tomašević
  • Verne
  • Verne
  • Verne
  • Verne
    +3
Verne Izvor: Pixsell / Autor: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Kako navode iz tvrtke, u tvornici će se koristiti napredna tehnologija za proizvodnju, sklapanje i testiranje Verne autonomnih vozila. 'Njezina realizacija Hrvatskoj će donijeti brojne koristi te čini značajan napredak prema digitalnim i zelenim tehnologijama', tvrde iz Vernea.

Jan Van Geet, izvršni direktor VGP-a, izjavio je: 'Velika nam je čast pridonijeti ovom revolucionarnom projektu izgradnjom novih postrojenja za razvoj i proizvodnju u sklopu našeg VGP Parka Zagreb. Razvoj tog tehnološki naprednog pogona odražava našu predanost inovacijama, održivosti i reindustrijalizaciji Europe. Pomoću našeg stručnog tehničkog iskustva, radujemo se što ćemo pridonijeti realizaciji visokokvalitetne tvornice za Verne, čime se otvaramo prema pametnoj i održivoj mobilnosti.'

Pripreme za izgradnju već su počele, a početak građevinskih radova očekuje se krajem ovog ljeta. Tvornica će se dovršiti i opremiti tijekom 2025. godine dok će s radom krenuti početkom 2026.

Karlo Ressler
  • Mate Rimac
  • Oleg Butković
  • Oleg Butković
  • Mate Rimac i Tomislav Tomašević
  • Mate Rimac i Tomislav Tomašević
    +7
Mate Rimac i robotaksiji Izvor: Pixsell / Autor: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Podsjetimo, nedavno je Mate Rimac predstavio prošli tjedan u novom Rimac Kampusu u Kerestincu prototip robotaksija Verne; dugoiščekivani je to projekt u Zagrebu, za koji je Rimcu Europska komisija odobrila gotovo 180 milijuna eura.

Trojica osnivača – Rimac, Marko Pejković i Adriano Mudri - predstavili su viziju i dizajn autonomnog vozila tvrtke Verne (bivši Project 3 Mobility). No na prezentaciji nije sve prošlo glatko - podsjetimo, dvaput su preko aplikacije pokušali pozvati robotaksi na pozornici, no oba puta se 'oglušio' na zahtjev. Kasnije su Pejković i Adriano Mudri u razgovoru za 24sata priznali da je čovjek iza kulisa kontrolirao vozilo, odnosno trebao njime upravljati.

Otkrili su i da robotaksi nema ni pogon ni funkcionalne senzore, odnosno da je bio pripremljen samo za show; da se dovede na pozornicu i da bi ga se moglo pokazati u dolasku i odlasku s pozornice. U prijevodu, nisu radili ni aplikacija ni vozilo, već je za upravljanje robotaksijem trebao biti zadužen - čovjek. Kasnije je Rimac objavio kako su razvijali robotaksi.