Prema presudi suda u Volkswagenu će tri godine biti postavljen nadzorni organ koji će nadgledati da se nagodba s Vladom SAD-a provodi sukladno dogovoru, prema kojem proizvođač automobila mora platiti i 2,8 milijuna dolara, koliko iznosi prvi obrok ukupne kazne od 4,3 milijarde dolara
Savezni sudac u Detroitu je osudio Volkswagen na tri godine uvjetne i neovisnog nadzora zbog skandala Dieselgate, a kao dio nagodbe unutar koje VW mora platiti kaznu od 4,3 milijarde dolara.
'Ovo je slučaj namjerne i masovne prijevare', izjavio je sudac SAD-a Sean Cox u odobrenju nagodbe koja zahtijeva da proizvođač automobila napravi značajne reforme. Također je formalno odobrio kaznu od 2,8 milijardi dolara kao prvi obrok kojeg Volkswagen mora platiti, navodi Reuters.
'Ovo je vrlo ozbiljan i vrlo uznemirujući slučaj koji uključuje automobilsku tvrtku koja je ikona', dodao je Cox. 'Ne mogu vjerovati da je VW u situaciji u kojoj se danas nalazi.'
Zanimljivo, ali osim prihvaćanja sporazuma postignutog između VW-a i američke vlade, Cox je odbio odvojene tužbe odvjetnika koji predstavljaju pojedine VW kupce za povrat novca. Nijedan oštećenik nije govorio na sudu, iako su pozvani suda.
Njemački proizvođač automobila se u ožujku izjasnio krivim za prevaru, ometanje pravde i falsificiranje izjava nakon što je priznao da će instalirati tajni softver u 580.000 američkih vozila.
Govoreći u ime Volkswagena, generalni pravni savjetnik Manfred Doess izjavio je kako tvrtka 'duboko žali zbog ponašanja koje je izazvalo ovaj slučaj. Kratko i jednostavno, bilo je pogrešno', rekao je.
Sporazum o priznanju krivnje poziva na organizaciju na uvjetnoj, što omogućuje da tvrtku nadgleda neovisni organ tri godine.
Na ročištu za izricanje presude federalni tužitelj potvrdio je kako vlada planira imenovati bivšeg zamjenika američkog državnog odvjetnika Larryja Thompsona kao nadzorni organ.
Pomoćnik državnog tužitelja, John Neal, izjavio je da je Thompson okupio tim stručnjaka i rekao kako američka vlada 'ima veliko povjerenje da će (Thompson) osigurati poštovanje svih uvjeta sporazuma o priznanju krivnje'.
Ukupno, VW je pristao potrošiti do 25 milijardi dolara u Sjedinjenim Državama za rješavanje zahtjeva vlasnika, regulatora za zaštitu okoliša, država i dilera te za ponude otkupa automobila.
Američko ministarstvo pravosuđa također je teretilo sedam sadašnjih i bivših rukovoditelja VW-a sa zločinima vezanim uz skandal. Jedan je izvršitelj u pritvoru i čeka suđenje, a drugi se izjasnio krivim i dogovorio da će surađivati. Američki tužitelji su izjavili u siječnju da ih je pet od sedam u Njemačkoj te zasad nisu dostupni američkom pravosuđu.
Međutim, i njemački tužitelji također provode kaznenu istragu zbog Volkswagenova skandala Dieselgate.