Osvježeno izdanje najvećeg svjetskog servisa za internetski video donosi niz noviteta u dizajnu i funkcionalnostima, kako za desktop tako i za mobilne aplikacije
Većina promjena na YouTubeu je prethodno testirana na manjem broju korisnika i implementirana u hodu.
Stari logo, s fontom osmišljenim 1903. godine, ručno je dorađivan zbog čega je bio nekonzistentan. Sad je dobio vlastiti font i vizualno je utegnut.
Na novom logotipu tako više nije u prvom planu naglasak na slovima i nazivu već prepoznatljivoj tipki za pokretanje reprodukcije videa, a dobio je i novu boju.
Simbol strateškog zaokreta
U ovom paketu izmjena u pozadinu je gurnut naziv koji sadrži riječ tube, engleski sleng izraz za televizore koji potiče iz vremena kad su oni uglavnom počivali na katodnim cijevima. Danas su sve više rijetkost, a i ti uređaji općenito više ne igraju veliku ulou za YouTube. Simboličan potez? Da, možete se kladiti na to.
Općenito gledano, čini se kako promjene signaliziraju strateški zaokret od jednog web odredišta prema obitelji raznovrsnih aplikacija koje se povežu preko raznovrsnih platformi i usluga.
Od mobitela preko tablet i stolnih računala do igraćih konzola i televizora, na kojima osim samog YouTubea gledamo i nove servise kao što su YouTube Kids, Gaming, Red, TV i Music... Svaka od tih platformi i servisa ima vlastite zahtjeve, načine korištenja i ograničenja.
Material Design kao temelj
Desktop izdanje YouTubea, kojeg koristi više od 1,5 milijarde ljudi mjesečno, često je mijenjalo izgled tijekom proteklih 12 godina.
Novi dizajn za desktop uvelike se oslanja na estetiku Googleovog Material Designa. Manje je sjenčenja, kućica i obrazaca kako bi bio pregledniji i lakše čitljiv. Manje je crvene boje, više bijelih površina i prostora za prikaz malih sličica za video. Desktop je ujedno dobio novu značajku - 'mračni' način rada - o čemu smo već pisali.
Osnovne odrednice Material Designa bile su smjernice i preuređenju mobilne aplikacije, koja sad također ima više bijelih površina, a ostala je i bez crvenog bannera pri vrhu. Tom je izdanju dodana mogućnost mijenjanja brzine, dosad dostupna na desktopu.
Što je u pripremi?
U mobilnu aplikaciju također je dodan koji može prikazati video bez iritantnih crnih traka sa strane. Ako vertikalni video završi reprodukciju a idući je vodoravni, kvadratni ili u 360 stupnja, player će automatski prilagoditi prikaz. Na žalost, te značajke neće biti još neko vrijeme dostupna većini korisnika.
S druge strane, mobilna aplikacija imala je mini player pomoću koje smo mogli nastaviti gledati video dok smo listali u potrazi za idućim. U tijeku je testiranje izdanja koje će istu značajku donijeti na desktop računala.
Među značajkama koje su u fazi testiranja je i ona koja nudi novi pristup mobilnom listanju. Potezom po zaslonu na lijevu stranu bit će vam ponuđen novi video, odabran temeljem algoritama za preporuke. Preskočili ste nešto što vam se naknadno učinilo zanimljivim? Moći ćete to naći potezom po zaslonu desno, piše Verge.