Od iduće srijede korisnici YouTubea u Sjedinjenim Državama će moći gledati gotovo sve video zapise na tom internetskom servisu bez reklama ukoliko za to plate 9,99 dolara mjesečno
No, to nije sve. Usluga YouTube Red ponudit će i pristup visokobudžetnim originalnim serijama i filmovima koje neće biti moguće naći bilo gdje drugdje, a u servis će biti uključen i usluga streaminga Google Play.
Pretplata također omogućuje i preuzimanje videa za pregled offline, kao i pregled preuzetog sadržaja pomoću drugih aplikacija.
Pretplata bi servisu u Googleovom vlasništvu omogućiti poslovanje sa zaradom, umjesto s gubicima. Prihodi od oglasa nisu dovoljni kako bi pokrili ogromne troškove nužne za održavanje pogona koji prikazuje milijarde video zapisa dnevno, čak ni kad se uzme u obzir to što većinu sadržaja postavljaju sami korisnici besplatno.
YouTube bi mogao dodatno uprihoditi blizu 950 milijuna dolara godišnje ukoliko bi samo pet posto korisnika u SAD-u počelo plaćati pretplatu, procjenjuju analitičari UBS-a.
U YouTubeu ne očekuju kako će do desetaka ili stotina milijuna pretplatnika doći preko noći. Pripremaju se za dugo putovanje, iako procjenjuju kako će u početku zabilježiti snažnu potražnju.
Neto oglasni prihod u SAD-u mogao bi naglo usporiti tijekom iduće tri godine, prema procjeni tvrtke EMarketer. Na globalnoj razini, neto prihodi za ovu godinu procijenjeni su na 4,3 milijarde dolara, 41 posto više nego lani.
Financijski analitičari koji prate Alphabet, Googlevu krovnu tvrtku, procjenjuju kako bi YouTube mogao postati ozbiljan izvor prihoda. No, ni suparnici ne gube vrijeme - Facebook, Snapchat i Vimeo već prijete preuzimanjem i tvoraca video materijala i vremena provedenog u gledanju videa.
Tek ćemo vidjeti kako će na pretplatu reagirati rastuća generacija YouTube zvijezda, kojima su video zapisi u vlastitoj režiji donijeli pozornost sponzora i oglašivača, a neke među njima učinili i milijunašima. Većina prihoda od pretplate trebala bi ići na njihove račune, ali nije još jasno po kojim kriterijima.
A nije ni izvjesno kako će gledatelji reagirati na eventualno povećanje broja oglasa.
Više:LA Times