Tvorci ugaslog video servisa Vine osmislili su igru koja znalcima nudi novčane nagrade, a oglašivačima priliku za ubacivanje reklama bez straha da će time otjerati igrače
HQ je nova besplatna aplikacija za iPhone (izdanje za Android stiže uskoro, kažu) u usponu. Radi se o kvizu tematski vezanom za trivijalnosti iza kojeg stoje tvorci bivše aplikacije za kratke video zapise Vine.
Što su to napravili Rus Yusupov i Colin Kroll? Kombinirali su elemente kvizova Tko želi biti milijunaš? i Izazov s vrtoglavom brzinom i dosegom mobilnog igranja i tehnologije streaminga uživo.
Kako HQ funkcionira?
Svaki dan u 20 sati i dva ujutro po našem vremenu aplikacija biva aktivirana na otprilike 13 minuta. Voditelji - njujorški komičar Scott Rogowsky ili britanska novinarka Sharon Carpenter - postave 12 pitanja s više ponuđenih odgovora uživo dok se pri dnu zaslona vrti iznimno brza traka s brbljanjem u živo.
Pitanja su raznovrsna po temama i stupnju zahtjevnosti, kako to već biva u igrama koje se bave trivijalijama. Tako se jedno može odnositi na mjuzikle s početka 20. stoljeća i bivše članove rock skupine AC/DC, dok bi vas već u idućem mogli zaskočiti s upitom što znači kratica JPEG.
Jedan netočan odgovor i ispadate iz igre. Odgovorite li na sva pitanja točno, naći ćete se u maloj skupini - obično sedam do 15 osoba - koja će podijeliti nagradu vrijednu barem 250 američkih dolara, iako zna biti i značajno viša.
Uz mogućnost da neke odgovore doslovno pogodite ako ih ne znate ne čudi što je HQ sa oko četiri tisuće korisnika po igri u tjedan dana narastao na više od 15 tisuća. S druge strane, za svaki odgovor na raspolaganju imate tek deset sekundi, tako da se ne možete osloniti kako ćete stići na Googleu pronaći ono što ne znate.
Aplikacija je istovremeno televizijski show, igra za mobitele i platforma za oglašavanje te promociju.
Koncept nije nov, ali...
Oni koji su pomnije pratili Yusupova i Krolla mogli su naslutiti kako spremaju nešto. Jedan od ključnih sastojaka uspjeha Vinea bio je u tome što su njegova ograničenja - emitiranje videa ne duljeg od šest sekundi uskoj skupini prijatelja - stvorila novi oblik izražavanja s kojim su mogli eksperimentirati nadolazeći pisci, glumci, komičari...
Vine je kupio Twitter 2012. godine. S vremenom je ugasnuo. Yusupov i Kroll su se bezuspješno okušali u stvaranju nekoliko različitih video aplikacija, među kojima je su bile Hype i Bounce. Kviz HQ je nastao zato što su htjeli nešto što bi im omogućilo igranje sa članovima obitelji i prijateljima.
Ono što ga izdvaja od drugih aplikacija je koncept igranja u zadano vrijeme. Taj koncept nije naročito nov i revolucionaran. U pucačini Destiny 2 svakog petka pojavljuje se virtualni trgovac koji igračima prodaje oružje i oklope. Igra proširene stvarnosti Pokemon Go poziva igrače na masovne bitke čije su vrijeme i mjesto unaprijed određeni.
No, HQ ga koristi ne samo za privlačenje igrača već i kao strategiju stvaranja prihoda. Poput klasičnog televizijskog programa, oglašivači mogu znati kako će dva puta dnevno ogroman broj ljudi biti fokusiran na odgovaranje na pitanja.
Mogu postati sponzori nagrade ili platiti za prikazivanje videa usred kviza, a da pritom ne moraju strahovati kako će time otjerati igrače. Zov novčane nagrade na kraju prilično je, naime, jak, piše Verge.