Nakon što su loši rezultati Državne revizije poslovanja hrvatskih sveučilišta, a potom i slabe ocjene međunarodne evaluacije Sveučilišta u Zagrebu (SuZ) izazvali burne reakcije medija i javnosti, čelnici SuZ-a danas su objavili da su usvojili dokument koji definira plan aktivnosti za uklanjanje utvrđenih nepravilnosti
Podsjetimo, neki su mediji u prvoj polovici lipnja objavili rezultate revizije za 2009. godinu koji su otkrili da je od ukupno 91 visokog učilišta samo 19 poslovalo potpuno u skladu sa zakonom (četiri u sastavu Zagrebačkog sveučilišta), da su 72 institucije dobile uvjetno mišljenje, a Ekonomski fakultet u Zagrebu, koji je prošlih godina bio u središtu korupcijskih afera, negativnu ocjenu. Jedino sveučilište koje je dobilo pozitivno mišljenje bilo je ono u Osijeku.
Nalaz revizije pokazao je da su neki fakulteti bez javnog natječaja na opremu i poklone potrošili desetke milijuna kuna, da jedan zaposlenik Ekonomskog fakulteta u Splitu ima plaću od čak 111.000 kuna, da Agronomija, FER, Politologija i Promet nisu vratili školarine studentima koji su prešli prag za upisivanje uz državnu potporu nakon što su se neki učenici iznad crte odlučili za druge fakultete te više drugih nepravilnosti.
Čini se da su nalazi revizije i evaluacije te medijski napisi o njima djelovali kao hladan tuš i pokrenuli vodeće ljude sveučilišta, pa su oni požurili poduzeti korake kojima bi popravili stanje i dojam stvoren u javnosti.
Naime, prema priopćenju koje je danas stiglo iz Sveučilišta Rektorski kolegij i dekani sastavnica SuZ-a proteklih su nekoliko dana raspravljali o spomenutim nalazima i usvojili dokument koji definira plan aktivnosti za otklanjanje uočenih nepravilnosti i unapređenje poslovnih procesa.
U dokumentu se ističe da su Sveučilište u Zagrebu i njegove sastavnice u proteklom razdoblju već započeli rad na otklanjanju nepravilnosti i unapređenju poslovanja, no i da je većina spomenutih aktivnosti još u tijeku pa njihovi učinci nisu završeni i konačni.
Čelnici sastavnica Sveučilišta u Zagrebu dostavit će Sveučilištu svoja očitovanja na nalaze Državne revizije u kojima će posebno istaknuti uzroke takvih nalaza, kao i mjere koje su u međuvremenu proveli.
U nastavku dokumenta navedene su već poduzete aktivnosti koje je na temelju nalaza i preporuka Državne revizije koordiniralo Sveučilište te plan budućih aktivnosti, dinamika njihovog provođenja, kao i nositelji pojedinih mjera koje će se provesti. Riječ je o pitanjima uspostave sustava unutarnje financijske kontrole i unutarnje revizije, planiranju proračuna i njegovog rebalansa, računovodstvenom poslovanju, postupanju s vlastitim prihodima, utvrđivanju studentskih participacija u troškovima studiranja te javnoj nabavi.
Kao neke od konkretnih mjera navode se:
• osnivanje Zajedničke službe unutarnje revizije (Odluka Senata od 15.veljače 2011)
• koordinacija aktivnosti na uspostavi sustava unutarnjih financijskih kontrola i osnivanje radne skupine s ciljem uspostave zajedničkog modela unutarnje kontrole na Sveučilištu u Zagrebu
• polazeći od okvira koji daje Pravilnik o osnovama financiranja Sveučilišta u Zagrebu, predlaže se donošenje Pravilnika o ostvarivanju i korištenju vlastitih prihoda sastavnica Sveučilišta u Zagrebu
• predlaže se organiziranje i provođenje postupaka objedinjene nabave za sve sastavnice Sveučilišta u Zagrebu za one predmete nabave u kojima je moguće takvim postupkom postići značajnije uštede
Također je zaključeno da je za sve procese kod kojih je utvrđen veći broj nepravilnosti i propusta, potrebno provoditi kontinuiranu edukaciju zaposlenika i tražiti tumačenje i mišljenja nadležnih institucija o svim otvorenim pitanjima za koje postoje nedoumice u postupanju, rečeno je u priopćenju.
Cjelovit dokument uskoro će biti objavljen na internetskoj stranici Sveučilišta u Zagrebu www.unizg.hr.