Rimac Automobili novom suradnjom s Aston Martinom ušli su u sam vrh automobilske industrije te se pozicionirali rame uz rame s nekima od najvećih imena koja proizvode vozila i dijelove za njih
Valeo, Bosch, Magna, samo neka od imena čiji su dijelovi ugrađeni u koje svakodnevno vozimo. Naime, od 70 do 80 posto dijelova automobila ne proizvode sami proizvođači već naručuju od kompanija specijaliziranih za proizvodnju brisača, presvlaka za sjedala, klipova, elektronike, u biti svega što mogu proizvesti i prodati.
Niste čuli za njih? Nije ni čudo, nitko tko se ne bavi automobilima nema potrebe za to. Oni proizvode dijelove za automobile koji se mogu kupiti u autosalonima. Međutim, u svijetu automobila postoje i automobili koji nisu dostupni gotovo nikome, koji se kupuju samo na poziv.
Sviđa vam se Rolls-Royce Phantom, Porsche 911 Turbo S, Ferrari 458 GTB, McLaren 570S ili Mercedes S63 AMG? Ili možda Bentley Continental GT ili Lamborghini Aventador? Nema problema. Imate li novca, uđete u salon, prođete postupak kupnje, platite i čekate na isporuku. Čak i navedeni automobili dijele neke komponente s Fiatima, Volkswagenima i Mercedesima koje se može svakodnevno vidjeti na cestama.
No, iza ogledala postoji i jedan drugi svijet, a to je svijet limitiranih serija superautomobila i hiperautomobila u kojemu se kupci, pazite sad, rukom biraju. Možete imati ne znam koliko novca, no određene modele Ferrarija kao što su LaFerrari ili Enzo prije njega, nećete moći kupiti ako niste među odabranima. Paradoksalno, ali tako je.
Aston Martin AM-RB 001 jedan je od takvih automobila, a Rimac Automobili za njega su konstruirali sustav baterija. Tko je dobavljač motora s unutrašnjim izgaranjem? Cosworth, tvrtka koja ima nekoliko konkurenata na cijelom svijetu, a i to je upitno.
Tvrtka koja radi motore i elektroniku za Formulu 1 i radila je automobile za Svjetsko prvenstvo u reliju osnovana 1958. dobila je zadatak napraviti motor, dok je tvrtka koja nema nikakvog iskustva iz utrka i osnovana je praktički neki dan (ako se uzme u obzir da je proizvodni ciklus jednog automobila sedam godina) dobila zadatak raditi baterije za jedan od ekskluzivnih automobila na svijetu. Možda je najvažnije da su Rimac Automobili navedeni i nahvaljeni u službenoj komunikaciji Aston Martina kao jedan od dobavljača, uz bok s Cosworthom, Ricardom (radit će mjenjač) i divom kao što je Bosch. Takvo priznanje ne dobiva bilo tko.
Cijena Aston Martina AM-RB 001? Navodno tri milijuna dolara, no ne zna se točno, a proizvesti će se između 99 i 150 primjeraka, ni to nije potvrđeno. Dakle, sve unutra mora biti vrhunsko, ovakvih modela se u deset godina predstavi pet do šest i to je to. Kupci ovakvih automobila u garažama obično imaju još najmanje dvadeset drugih automobila sličnog ili malo slabijeg statusa, nekoliko vila diljem svijeta, helikopter te privatan zrakoplov i spadaju u red ne jedan posto, već 0,1 posto najbogatijih, akoji ujedno vole automobile.
Neki od njih su tu doduše samo zbog novca jer se posljednjih desetak godina razvilo sekundarno tržište ovakvih vozila koje vlasnici kupe, drže u garaži nekoliko godina i onda na njima zarade, zbog limitiranih brojki proizvodnje vrijednost im samo raste. Osim navedenog, Aston Martin AM-RB 001 ima korijene i u Formuli 1, jer na njegovu razvoju radi i F1 momčad Red Bulla.
Eto, to je društvo u kojem se sad nalaze Rimac Automobili, do prije nekoliko godina nepostojeća tvrtka.