PRILIČNO OŠTRE MJERE

Završili u zatvoru nakon što su godinama muljali Amazonov sustav reklamacija

07.06.2018 u 11:30

Bionic
Reading

Poznati online dućan odlučio je stati na kraj korisnicima koji su sustav za jamstvo zlorabili kako bi se domogli velike količine elektroničke robe te kompaniju tijekom tri godine oštetili za nešto više od 1,2 milijuna dolara

Tri osobe 'zaradile' su podužu zatvorsku kaznu nakon što su Amazon prevarama oštetili za preko 1,2 milijuna dolara. Erin i Leah Finan iz Indiane priznali su krivnju za preko dvije godine zlorabljenja povrata robe tijekom kojeg su prijavili preko 2700 artikala iz Amazona uključujući GoPro digitalne kamere, Xboxove, pametne satove, tablete i laptope te ih potom prijavili kao oštećene. Amazon u slučaju oštećenog artikla šalje novi, što je par iskoristio kako bi 'pokvarene' artikle proslijedio prijatelju Danijelu Glumcu koji ih je prodavao na crno i tako zaradio oko 500.000 dolara.

CYBER SIGURNOST

Šest čestih grešaka s lozinkama koje možda radite i vi

Pogledaj galeriju

Ravno u zatvor

Sutkinja Tanya donjela je presudu opaki trojcu koji idu na poduži posjet zatvoru. Erin i Leah dobili su 71, odnosno 68 mjeseci zatvora, dok će prikladno imenovani Glumac odležati 'svega' 24 mjeseca. 'Prevaranti poput njih ne samo da se neopravdano bogate, već svima ostalima povisuju cijenu usluge' rekao je tužitelj Josh Minkler te nastavio 'svi koji nastoje zlorabiti online dućane mogu zapamtiti ovaj slučaj. Naći će vas, tužit će vas i završit ćete u zatvoru.'

Finani su, kako bi uspjeli izmuljati Amazon, stvorili niz lažnih identiteta. Pored gore spomenute prijevare Amazona vraćali su čekove, iznajmljivali automobile (bez da su ih platili) te prodavali druge ukradene stvari. Ovo znači da kompanija Jeffa Bezosa nije nužno povukla veze kako bi iz prevarantskog para napravila primjer.

  • +3
Amazon Echo i umjetna inteligencija Alexa Izvor: Profimedia / Autor: James Copeland / Alamy

Amazon: 'Štitimo korisničko iskustvo'

Amazon je u jeku parnice pooštrio pravila s povratom robe te je počeo blokirati korisnike koji ovo pravilo zlorabe. Prema izvješću Wall Street Journala, ovakva se mjera poduzima bez upozorenja i bez 'mogućnosti pomilovanja'. 'Svima želimo dati do znanja da je Amazon dostupan svakome, no postoje rijetki slučajevi kada osobe našu uslugu zlorabe' rekao je Amazonov glasnogovornik te nastavio 'Ovakve poteze nikad ne radimo olako, no uz preko 300 milijuna korisnika diljem svijeta ovakve mjere su nužne kako bi osigurali kvalitetno korisničko iskustvo svim poštenim kupcima'.