nova vizija interneta

Zuckerbergove velike vijesti: Razjašnjavamo najvažnija pitanja oko budućnosti kako je vidi šef Mete

30.10.2021 u 16:00

Bionic
Reading

Facebookov svijet budućnosti uključuje isprepletene usluge, gejming, edukaciju, zabavu i posao u virtualnoj stvarnosti

Facebook je smislio način na koji će promijeniti imidž, predstaviti svijetu novu viziju interneta i staviti svoj novi brend u samo središte svake naše aktivnosti na njemu.

Zvuči zanimljivo i zastrašujuće? Otprilike. Naravno, situacija nije u potpunosti crno-bijela, no valja voditi računa o tome da se iza svega nalazi ista kompanija koju vode isti ljudi. Kako bismo lakše objasnili o čemu je Zuckerberg govorio tijekom jednosatnog animiranog filma u četvrtak, odlučili smo odgovoriti na pitanja što ih postavlja velik broj ljudi koji, stjecajem okolnosti, ne provode dane pred ekranom čitajući o naprecima u polju virtualne i proširene stvarnosti.

Što je to metaverzum?

Facebookov, odnosno Metin metaverzum spoj je različitih aplikacija, soba, prostora, usluga i virtualne robe smješten u središte njegove tehnologije. Kompanija je, podsjećamo, puno uložila u polje virtualne stvarnosti te je prije nekoliko godina i kupila jednog od najvećih igrača u tom tehnološkom sektoru - Oculus.

Metaverzum je, dakle, virtualna stvarnost?

Da i ne. Metaverzum je Zuckerbergova ideja interneta za oko pet godina. Premda ćemo u tom svijetu koristiti 2D aplikacije kakve sad dominiraju tržištem, velika nastojanja bit će usmjerena u razvoj ideja proširene i virtualne stvarnosti - sve od digitalne zabave i gejminga do virtualnih sastanaka i treninga. Za ovakvo što potrebna je tehnologija čije je inicijalne segmente Meta prikazala tijekom glavnog keynotea.

Je li Meta nova društvena mreža?

Ne. Meta je samo ime kompanije - skraćeno od Meta Platforms Inc. Meta je vlasnik aplikacija Facebook, Instagram, WhatsApp i tako dalje. Drugim riječima - aplikacija Facebook će se i dalje zvati Facebook.

Hoće li Meta povezati Instagram, WhatsApp i Facebook u jednu aplikaciju?

Vjerojatno ne. Ono što će sigurno napraviti je pokušati ih ujediniti tako da korisnik jedne aplikacije bez problema može koristiti drugu. Facebook radi na ekosustavu usluga i aplikacija koje su vezane uz vaš digitalni identitet - metaverzum u kojem egzistirate kao pojedinac, a ne hrpa razdvojenih računa. Neki bi rekli da će nas se na taj način moći puno lakše pratiti, no to je tema za drugu priliku...

Koliko je kompanija Meta različita od kompanije Facebook?

Ono što se nakon jučerašnje prezentacije dalo zaključiti je da se u priči o Meti radi o Facebooku, samo proširenom na cijeli internet. Facebook želi preuzeti centralnu poziciju pružatelja futurističkog virtualnog prostora u kojem se sve odvija oko njihove arhitekture te adaptira različitom hardveru i platformama.

  • +15
Connect 2021 Izvor: Screenshot / Autor: Meta

Kako to nastoje postići?

Facebook je već godinama duboko uronjen u polje proširene i virtualne stvarnosti. Njihova dostignuća, koja uključuju kacigu za virtualnu stvarnost Oculus Quest 2 i niz najavljenih periferija, zamišljena su kao integralan dio budućnosti u kojoj ne sjedimo pred računalima, već plutamo u sveobuhvatnom svemiru koji izgleda kao da je ispao iz Fortnitea. Uz neminovnu prijetnju tonjenja u irelevantnost, društvena mreža, odnosno marketinška kompanija odlučila se za rebranding i okretanje novim proizvodima.

Hoće li nova tvrtka pružiti odgovor na pitanja koja trenutno muče Facebook?

Vrlo vjerojatno - ne. Jedini dio govora u kojem je Zuckerberg spominjao trenutne skandale početak su i kraj prezentacije, gdje je izravno insinuirao da bismo trebali gledati u budućnost. Možda drugi dijelovi kompanije rade na stvaranju boljeg svijeta, u kojem YouTube, Instagram i Facebook nisu napravljeni tako da potiču najgore u ljudima kako bi izvukli što više klikova, no o tome na Connectu nije bilo nijedne riječi.

Zbog čega se Facebook odlučio za metaverzum?

Premda bi najlakši odgovor na ovo pitanje bila serija skandala koji su završili na stranicama digitalnih medija, glavni razlog je strah od nebitnosti. Facebookov šef, unatoč velikoj zaradi kompanije, strahuje od dalekosežnih posljedica dolaska moćnih konkurenata i tehnologije koja mlađe generacije zanima više od Facebookova koncepta društvenih mreža.

Kako bi izbjegao potencijalnu propast u nevažnost, Facebook je inzistirao na prelasku u virtualnu stvarnost, mreži usluga koje se prožimaju i Meti kao fokusu svih naših digitalnih aktivnosti.