Neovisno o predizbornim istraživanjima - jednome čiji su rezultati objavljeni sinoć, drugome koje će biti obznanjeno večeras - lako je za zaključiti da se u kampanji za ove predsjedničke izbore zapravo nije dogodilo ništa značajno. Dapače, sama kampanja bila je nikad izvjesnija i nikad monotonija, smatra komunikacijski stručnjak i politički analitičar Jerko Trogrlić
Prema istraživanju Promocije plus provedenom za RTL televiziju od 19. do 23. prosinca na uzorku od 1000 ispitanika, Zoran Milanović vodi s 39,3 posto podrške građana, dok podrška Draganu Primorcu iznosi 24,3 posto. Obojica su narasli za jedan postotni u odnosu na prethodno istraživanje.
Po istoj agenciji, Mariju Selak Raspudić podržava 10 posto birača, dok je Ivani Kekin podrška pala za jedan posto i zaustavila se na 8,1 posto. Miro Bulj uživa podršku 3,8 posto građana, a svi ostali kandidati su na razini statističke greške.
Večerašnje 'krnje' sučeljavanje dijela kandidata za predsjednika ovaj analitičar opisuje kao 'bitku za treće mjesto, a ne za ulazak u drugi krug izbora'.
Jasni favoriti
'Jasan glavni favorit za pobjedu je Zoran Milanović, jasan glavni kandidat za ulazak u drugi krug je Dragan Primorac. Nitko od preostalih izazivača nije uspio preokrenuti trendove u samoj kampanji, koja je zapravo obilježena prije svega tom famoznom kavom Mile Kekina i Nikice Jelavića. Dogodila se i tragedija u školi u Zagrebu zbog koje su svi kandidati zaustavili svoje aktivnosti, što je bio normalan i pristojan potez, a nakon toga su stigli blagdani, pa je kampanja na koncu ostala poprilično dosadna', kaže Trogrlić za tportal.
'Kava s Jelavićem' po njemu je donijela Ivani Kekin popriličnu vidljivost - dapače, ova kandidatkinja sama je potencirala taj događaj na jedinom sučeljavanju i u svojim završnim spotovima - ali još uvijek je teško procijeniti je li joj donijela ili odnijela glasove.
Nakon današnjeg obraćanja samog Nikice Jelavića i njegovog odvjetnika Ante Nobila, ništa se značajno nije promijenilo.
'Ništa ključno ili novo o ovoj aferi nismo doznali ni danas. Priču je otvorio Mile Kekin svojim postom, a činjenica je da se nakon toga vise nije ni pojavio u javnosti, a kamoli komentirao što se zapravo dogodilo. Istovremeno je Ivana Kekin presicama, videima na društvenim mrežama, inzistiranjem na ovoj temi na sučeljavanju i na koncu u televizijskim oglasima nastavila držati 'aferu kava' u eteru pozicionirajući se kao žrtva i neustrašivi borac protiv korupcije. Ne vidim da će ovakav rasplet značajno utjecati na izbore, no priča će se sigurno nastaviti jer interes medija i građana neće nestati nakon nedjelje', objašnjava Trogrlić.
Novi crni labud?
Pozicija Marije Selak Raspudić po njemu je zanimljiva jer u njenom slučaju postoji mogućnost da se dogodi novi 'crni labud' za HDZ - samo što još uvijek nema apsolutno nikakvih naznaka za to.
'Da, teoretski je moguće da Dragan Primorac 'izduši', a da podrška za Selak Raspudić značajno naraste, prije svega zbog neprihvaćanja njega kao autentičnog kandidata desnice. Potencijal za ovakav razvoj događaja zbilja postoji, ali ni dosadašnje brojke ni energija njene kampanje ne ukazuju da će se to obistiniti', kaže Trogrlić.
Sama kampanja Selak Raspudić, upozorava, kao da nije ni bila strateški postavljena da bi anulirala ipak značajnu razliku u podršci u odnosu na Dragana Primorca.
'Od značajnijih događaja iz doba pretkampanje svakako treba izdvojiti i uhićenje ministra zdravstva Vilija Beroša, što se dogodilo u idealnom trenutku za Zorana Milanovića i još jednom potvrdilo da mu nikakva kampanja zapravo nije ni potrebna jer će HDZ odraditi posao umjesto njega. No simptomatično je da je afera Beroš vrlo brzo nestala iz fokusa javnosti i da ju je zamijenila 'kava s Nikicom Jelavićem' - koju je, da apsurd bude veći isforsirala sama Ivana Kekin i njena stranka Možemo', zaključuje Trogrlić.