Prema predloženom modelu Grad bi leasing kućama za 82 milijuna eura prodao 41 tramvaj koji bi potom uzeo u najam, a sve s ciljem da otkupi 214 autobusa koji se nalaze u operativnom leasingu. Ugovore za autobuse, koje je Državna revizija ocjenila lošima, potpisao je gradonačelnik Milan Bandić
'Nije moralno ni pošteno dva mjeseca prije izbora stvoriti obveze za ljude koje će doći', kazao je Milan Bandić, zagrebački gradonačelnik, potkraj veljače ove godine kada je SDP-ova Uprava Holdinga najavila prodaju četrdesetak tramvaja bankama i uzimanje istih nazad u najam, a sve s ciljem da se otkupi 214 autobusa.
Pet mjeseci nakon izrečenog pred gradsku Skupštinu stiže identičan prijedlog, ovoga puta uz gradonačelnikov blagoslov, iz Holdinga kojeg sada vodi Slobodan Ljubičić, bliski gradonačelnikov prijatelj i suradnik.
Prema predloženom 41 tramvaj bi se trima leasing kućama prodao za nešto više od 82 milijuna eura s PDV-om, a potom od istih uzeo u najam. Najam ovisno o ugovoru kreće se u periodu od šest do deset godina.
S dobivenim novcem grad otkupio 214 autobusa koji su operativnom leasingu, platio dio održavanja do 2017. godine i refinancirao trenutni dug po operativnom najmu tih autobusa.
Procjene govore da bi u periodu od pet godina uštede za ZGH bile oko 500 milijuna kuna
Ugovore za kupovinu autobusa, koje je Državna revizija u listopadu 2012. ocijenila nepovoljnima, potpisao je Bandić.
I premda je na dva ključna skupštinska Odbora – za financije i gospodarski razvoj predložena odluka dobila tanku potporu sa samo dva glasa za i dva suzdržana bilo bi pravo iznenađenje da prijedlog ne prođe na sjednici Skupštine u četvrtak.
Ono što ostaje kao činjenica je da je Bandić na ovaj način priznao da je 2008. godine sklopio loše ugovore i da je još prije pet mjeseci cijela priča mogla biti pokrenuta, ali nije jer su se skupljali predizborni poeni.
Vrijeme, za gradonačelnika, očito nije novac.