TKO TO MOŽE PLATITI

Bandićev zagrebački New Deal od 550 milijuna eura

06.10.2010 u 16:44

Bionic
Reading

Na pomolu je zagrebački New Deal vrijedan 550 milijuna eura, koji bi trebao oživjeti u projektu 'Integrirani grad', za koji zasad postoji urbanističko-arhitektonska studija za uređenje prostora od Trga Franje Tuđmana preko Zapadnog kolodvora do Trga Krešimira Ćosića

Najavljeno je to u gradskoj upravi uoči večerašnje izložbe u Galeriji Forum te sutrašnjg javnog izlaganja u KIC-u u 19 sati, čime započinje i javna rasprava o tom projektu. Riječ je o strateškom projektu koji je izradio Arhitektonski fakultet na čelu s prof.

Nenadom Fabijanićem, a studiju je naručio Gradski ured za prostorno uređenje.

Projekt ili, kako ga naziva zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, 'vizija i san', mogao bi nakon završne javne rasprave početi s realizacijom prve etape u proljeće 2013. ili možda čak u drugoj polovici 2012. godine. Bandić smatra da je riječ o povijesnom iskoraku i strateškom projektu koji će kroz tri etape dostupnima učiniti javne i zelene površine, uz istodobno očuvanje povijesne matrice na već spomenutom području. Bit će to, kaže Bandić, 'razina letvice u stilu Blanke Vlašić, ispod koje se više neće moći ići u uređenju i revitalizaciji Zagreba'.

Otkud novac za takvo što, a riječ je o ambicioznom projektu koji uključuje i spuštanje pruge pod zemlju, Bandić nije jasno odgovorio. Kazao je samo da je riječ o 'kompleksnosti koja donosi uštedu' te da je 'već ušteđeno dovoljno novca za početak projekta'. Iako 'krhka, ali ozbiljna, financijska konstrukcija cijeloga projekta govori o procijenjenoj vrijednosti od 550 milijuna eura', kazao je pak Fabijanić, a a grad Zagreb će za ovu studiju utrošiti 998 tisuća kuna.

Bit će to, tvrdi Bandić, 'ostvarenje ljubavi i zagrljaja četvrti sjevera i juga', ali i pomoć za izlazak iz krize i recesije, 'jer se iz nje ne može izaći sjedeći i crtajući u kancelariji'. Istaknuo je i važnost problema premošćivanja željezničke pruge, koju sada ljudi 'prelaze skačući kao klokani i igrajući ruski rulet na prometni način'.

Fabijanića je istaknuo da je 'skupina arhitekata željela studijom pokazati viziju Zagreba i niz tema za provedbu urbanističko-arhitektonskih natječaja,a sve je utemeljeno na osnovnoj činjenici koja drastično i dramatično dijeli grad i Zagrebu radi nepremostive teškoće, počevši od prometa pa nadalje'.

Osim spuštanja željezničke pruge pod zemlju, studija predviđa velike zelene površine koje će zahtijevati rušenje tisuća četvornih metara uglavnom skladišta, spremišta i zastarjelih uređaja, ali i tvornice 'Kamensko' za blok stambeno-poslovnog sadržaja, dok bi zgrada bivše općine Črnomerec trebala biti zamijenjen novim domom kulture. S druge bi strane ostao očuvan niz zaštićenih vojarna, drvoredi i stabala, a podzemnim garažama bi bio riješen problem parkiranja.

Zanimljivo je pritom da je Bandić neprestano naglašavo važnost dijaloga s javnošću i strukom pa je i pozvao sve zainteresirane na javne rasprave koje započinju sutrašnjim javnim izlaganjem u KIC-u. To bi, valjda, trebalo spriječiti reprizu slučaja Varšavska.