Tri željezničke nesreće u svega desetak dana, srećom bez ljudskih žrtava, ponovno su u fokus dovele Hrvatske željeznice (HŽ) i sigurnost na njima iako u dva slučaja možemo u potpunosti isključiti krivnju bilo koje od tvrtki koje su dio HŽ-a
Podsjetimo, najprije je u Plaškom iz tračnica iskočio vagon teretnog vlaka i udario u lokomotivu na susjednom kolosijeku. Ozlijeđenih nije bilo, teret se rasuo po pruzi i sve je ostalo na materijalnoj šteti.
Potom je u nedjelju brzi putnički vlak na relaciji Zagreb - Koprivnica - Osijek kod Vrbovca iskočio iz tračnica, a razlog iskakanja, pokazala je policijska istraga, ostavljena je tračnica koja se nalazila na pruzi između tračnica kolosijeka. Radove na tom dijelu pruge izvodili su radnici konzorcija Dalekovod, DIV i Zagreb-montaža.
U nesreći je nastala veća materijalna šteta na vlaku i pruzi, strojovođa je lakše ozlijeđen, a 68 putnika prošlo je bez ozljeda.
Nekoliko dana kasnije kod Vrbovca kamion se nije zaustavio na prijelazu koji je bio opremljen zvučno-svjetlosnom signalizacijom, a na njega je naletio vlak koji je prometovao iz Osijeka za Zagreb. U nesreći je teže ozlijeđen vozač kamiona, a vlak je iskliznuo iz tračnica.
U četiri godine 137 poginulih
Prema podacima Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, 2017. godine na prugama i u vozilima u željezničkom prometu dogodila su se 774 izvanredna događaja, i to 39 ozbiljnih nesreća, 63 nesreće i 672 incidenta.
U posljednje četiri godine u željezničkom prometu je iz različitih razloga, od suicida do sudara, smrtno stradalo 137 osoba dok ih je 113 ozlijeđeno. Iako je tijekom tri godine (2014., 2015., i 2016.) broj smrtno stradalih bio u padu (41, 38, 20), prošle godine ponovno se povećao pa se brojka zaustavila na 38.
Srećom, većih željezničkih nesreća, kakve su se znale događati u Hrvatskoj, u posljednjih nekoliko godina nije bilo.
Najveće nesreće u povijesti Hrvatske
U veljači 1966. godine u Kaštelima je poginulo 29, a ozlijeđeno četvero ljudi. Kako je zapisala Slobodna Dalmacija, do nesreće je došlo jer je osoblje ostavilo teretni vlak pun ugljena bez nadzora na tadašnjem ukrižju Sadine. Kompozicija s 18 vagona otklizala je niz najveću nizbrdicu na dalmatinskim prugama i izravno se sudarila s nadolazećim vlakom u kojem su bili radnici i poljoprivrednici.
Kraj kolovoza 1974. godine ostao je do danas upisan najcrnjim slovima kao trenutak u kojem se dogodila najteža željeznička nesreća u Hrvatskoj.
Međunarodni ekspresni vlak 10410, koji je prometovao na relaciji Atena - Zagreb - Dortmund, iskočio je iz tračnica pri brzini od 104 kilometra na sat na ulazu u zagrebački Glavni kolodvor i za sobom odveo u smrt 153 osobe. U vlaku se nalazilo oko 400 putnika.
U rujnu 1989. godine na nezaštićenom željezničkom prijelazu u Pojatnom kraj Zaprešića na školski autobus naletio je putnički vlak koji je prometovao na relaciji Zagreb – Varaždin. Poginulo je 12 učenika OŠ Ante Kovačića iz Marije Gorice, a četvero ih je ozlijeđeno.
U srpnju 2009. godine u Rudinama nadomak Splita pri izlijetanju nagibnog vlaka poginulo je šest, a ozlijeđeno 55 ljudi. Do danas to je najveća željeznička nesreća u Hrvatskoj od osamostaljenja.