HITNE INTERVENCIJE

Centri 112 lani zaprimili preko 1,5 milijuna telefonskih poziva građana

06.02.2018 u 13:16

Bionic
Reading

Državna uprava za zaštitu i spašavanje (DUZS) izvijestila je u utorak kako su u prošloj godini Županijski centri 112 zaprimili više od milijun i pol poziva na broj 112 od kojih je 956 tisuća ili 61,6 posto bilo namjenskih, 589 tisuća ili 38 posto nenamjenskih tj. onih koji ne zahtijevaju intervenciju hitnih službi, kao i 6019 poziva ili 0,4 posto zlonamjernih poziva.

Pozivatelji su u 51,5 posto poziva koristili mobilnu, a u 48,5 posto fiksnu telefonsku mrežu, a službenici u Županijskim centrima 112 su se na pozive prosječno javljali za 5,3 sekunde te su ih 91,3% zaprimili unutar 10 sekundi, dodaje se. 

Županijski centri 112 u 2017. godini zabilježili su 436.598 događaja od kojih je 58,1% bilo medicinskih, 30,7% sigurnosnih, 6,0% složenih i 5,2% vatrogasnih, izvijestio je DUZS. 

Godinu ranije, u 2016., bilo je 932 tisuće namjenskih, 659 tisuća nenamjenskih te 8108 zlonamjernih, dodaje DUZS.

Uočava se povećanje složenih, sigurnosnih i vatrogasnih događaja te smanjenje broja medicinskih događaja u prošloj godini u odnosu na prethodnu.

Inače, od 2008. do 2017.g. zabilježeno je 3,6 milijuna događaja u sustavu 112, dodaje se.

Što se tiče zlonamjernih poziva na taj broj od 2005. godine stalno se smanjuje kao i broj zahjteva za isključenje. Od evidentiranih 6019 zlonamjernih poziva u 2017. godini podneseno je 30 zahtjeva za isključenje. 

DUZS naglašava kako je u razdoblju od 2005. do 2017. godine ukupno je zaprimljeno 25,6 milijuna poziva od kojih je 10,1 milijuna bilo namjensko, 13,6 milijuna nenamjensko te 1,2 milijuna zlonamjerno. Uočljivi su trendovi smanjenja zlonamjernih poziva i povećanja namjenskih poziva u odnosu na nenamjenske, ističe se. 

DUZS ističe da je lani zaprimljeno i 10.385 poziva na stranim jezicima od kojih je većina, 71,3% bila na engleskom jeziku i dodaje kako je lani zaprimljeno najviše poziva na stranom jeziku od kako se vodi ta evidencija.

Od 2008. do 2017. zaprimljeno je 68.063 poziva na stranim jezicima. Osim engleskog pozivi su zaprimljeni i na njemačkom (13 posto), talijanskom (8 posto) kao i na češkom i mađarskom, slovačkom te na drugim jezicima. 

Požar u Strožancu
  • Požar u Strožancu
  • Požar u Strožancu
  • Požar u Strožancu
  • Požar u Strožancu
  • Požar u Strožancu
    +21
Požar u Strožancu Izvor: Cropix / Autor: Zvonimir Barisin / CROPIX

Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je u operativnu funkciju 11. veljače 2005. godine. U Republici Hrvatskoj djeluje 20 Županijskih centara 112. Za područje Grada Zagreba i Zagrebačke županije djeluje jedan centar 112.

Građanima je omogućena i uporaba SMS pruka i ta usluga DUZS-a u uporabi je 17. lipnja 2016. godine. Od tada, pa do kraja 2017. godine zaprimljeno je ukupno 8402 SMS poruka, ali je u svega 13 slučajeva iz sadržaja SMS poruka bilo razvidno da je potrebno obavijestili nadležne centre 112 jer se radilo o operativnim porukama (obiteljsko nasilje, remećenje javnog reda i mira, traganje i spašavanje, intervencija HMP).

Državni centar zaštite i spašavanja je u 2017. zaprimio 5574 SMS poruka upućenih na broj 112. Procedura isključenja zbog zlouporabe broja 112 slanjem SMS poruka provedena je u ukupno 16 slučajeva i to 11 u 2016. godini i pet u prošloj godini.

Radi širenja svijesti o postojanju i značaju broja 112 u Europi i Hrvatskoj prigodom obilježavanja Dana jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112, 11. veljače, Državna uprava za zaštitu i spašavanje putem organizirat će edukaciju predškolske i školske djece, posjete Županijskim centrima 112 te brojne druge prigodne aktivnosti, izvijestio je DUZS.