Nakon poskupljenja u Hrvatskoj od uvođenja eura, češki turisti napuštaju svoju 'prvu morsku ljubav' i okreću se - Poljskoj. Privlačnost Poljske leži u njezinom šarmantnom Baltičkom moru, nižim temperaturama u usporedbi s jugom Europe, kao i širokom rasponu usluga, dobro održavanim cestama i pješčanim plažama bez gužve, piše praški Monitor - iako fotografije iz poljskog ljetovališta Sopot zapravo pokazuju da je i tamo krkljanac
Češko izdanje časopisa Forbes nazvalo je Poljsku 'novom Hrvatskom za Čehe', ukazujući na neočekivanu promjenu preferencija, a o tom trendu piše i poljski dnevnik Gazeta Wyborcza. Sve skuplju Hrvatsku, koja je ranije bila popularna ljetna destinacija Čeha, sada je zasjenila atraktivnost Poljske.
Popularnost te zemlje među Česima naglo je skočila: prodaja smještaja u Poljskoj u odnosu na lani narasla je za 50 posto, kaže Ladislav Veselý, direktor portala za grupnu kupovinu Slevomat, prognozirajući da će interes za Baltik i dalje rasti. Poljska nudi bogatu lepezu atrakcija, uključujući vjerske spomenike, povijesne gradove, netaknutu prirodu, kao i čisto more s pješčanim plažama, planine i jezera.
Jiřina Ekrt Jirušková, glasnogovornica turističke agencije Invia, rekla je za Forbes da je Poljska popularna i zbog pristupačnosti. Ove sezone, jednotjedni boravak u Poljskoj za jednu osobu u skromnoj izvedbi košta do 224 eura, putovanje srednje klase oko 341 eura, a luksuzan boravak 736 eura. Noćenje u hotelu ili apartmanu iznosi otprilike 35 do 40 eura.
'Većina usluga, bilo da se radi o smještaju, restoranima ili zabavnim atrakcijama, jeftinija je u Poljskoj nego u Češkoj,” rekla je Jirušková.
Na pitanje zašto su odabrali Baltik umjesto Jadrana, Čehinja Zuzana kaže da je s prijateljicama tražila alternativu za Hrvatsku. Zaintrigirale su ih pozitivne kritike prijatelja koji su već posjetili Poljsku, a htjele su istražiti kulturu i prirodu te zemlje. Vojtech, stanovnik Praga, ističe da često susreće Čehe koji su posjetili Poljsku i vratili se s pozitivnim iskustvima u pogledu razvoja infrastrukture i kvalitete usluga. Društveni mediji preplavljeni su fotografijama iz Varšave, Wrocława, Krakowa i Baltičkog mora, ilustrirajući novi entuzijazam za Poljsku.
Bartlomiej Barský, šef Turističke zajednice Sopota, nije iznenađen popularnošću Baltičkog mora među češkim turistima. Izvrsna povezanost regije autocestom, koja omogućuje brz pristup Poljskoj, igra značajnu ulogu, a tu su i letovi Ryanaira između Gdanjska i Praga, kao i sezonske željezničke linije od Češke do Baltika. Lukasz Magrian, direktor regionalne turističke organizacije Pomeranian, istaknuo je da je pandemija promijenila obrasce putovanja, a susjedne zemlje postale su privlačnije zbog povećane fleksibilnosti i mogućnosti vlastitog prijevoza. Obitelji s djecom, posebice one koje su već bile na Jadranu, sada traže nove destinacije, poput Poljske.