Pet hrvatskih brodogradilišta, izuzev Uljanika, prodat će se za po jednu kunu, a kupci će samo moći odlučiti koje će njihove obveze prema bankama, koje su pokrivene državnim jamstvima, preuzeti na sebe i dati za njih zamjensko jamstvo
To je tzv. hrvatski model privatizacije škverova koji su, nakon višesatne posljednje runde pregovora s potpredsjednikom hrvatske Vlade Damirom Polančecom, prihvatili stručnjaci Europske komisije. To znači da ulagači mogu odlučiti da neće preuzeti ništa, što će vjerojatno i učiniti, pa će sve te obveze, teške šest do sedam milijarda kuna, pasti na teret poreznih obveznika kada država namiri škverove za pomorsko dobro, piše večernji.hr.
'Obveza je strateških partnera, međutim, da dokapitaliziraju matičnu tvrtku, što znači da će morati sanirati i sve tvrtke kćeri koje su škverovi osnovali', rekao je Polančec.
Kapacitet škverova morat će se smanjiti, a navozi će se zato zatvarati u 2009. Deset godina neće smjeti rasti, a ulagači neće morati zadržati djelatnost škverova.
Tvrtke će preuzeti i sve radnike, a bude li viška, morat će ih zbrinuti po Zakonu o radu i u skladu s kolektivnim ugovorima, koje će također morati preuzeti.
Samo da ih ne zbrinu kao radnike Dalmatinke Nove!
Poseban model vrijedi za Uljanik, koji se jedini već preustrojio: do konca rujna 2009. godine 25 posto plus jedna dionica prodat će se na javnome natječaju, jednako toliko ponudit će se zaposlenicima po povoljnijim uvjetima, a ostatak ide na burzu.