Gradonačelnici Dubrovnika i Splita, Mato Franković i Andro Krstulović Opara, zajednički su zatražili hitne izmjene Zakona o cestovnom prometu i vraćanje ovlasti po kojima bi mogli regulirati broj taksi vozila u svojim gradovima. Stanje koje u Dubrovniku i Splitu vlada nakon prošlogodišnje liberalizacije tržišta zajednički su ocijenili 'neodrživim'
U oba grada po neslužbenim procjenama tijekom ljeta prometuje po najmanje tri tisuće taksija, no njihov točan broj nemoguće je utvrditi jer su kontrole slabe ili nikakve, a jedinice lokalne samouprave nemaju ama baš nikakvih ovlasti. Radi se mahom o mladim vozačima, često iz drugih dijelova Hrvatske, koji ne poznaju lokalne prometnice i u učestalo krše propise. U nekim slučajevima na ulicama provode i po više od 12 sati dnevno, nitko im ne kontrolira radno vrijeme, a zbog umora događa se više prometnih nesreća.
Upravo prošlog vikenda u Splitu mladi vozač taksija prošao je kroz crveno svjetlo i izazvao peterostruki sudar na velikom gradskom križanju, pri čemu je jedan od automobila udario 26-godišnju pješakinju koja je čekala gradski autobus. Odbacio ju je tridesetak metara dalje i usmrtio.
Veliki broj taksija pojačava ionako nesnosne prometne gužve, oduzima ionako nedostatan prostor za parkiranje, a sve češći su i fizički obračuni među vozačima, i to pred prestravljenim turistima.
Kako tportal doznaje, dva gradonačelnika još prije dva tjedna razgovarala su s ministrom prometa Olegom Butkovićem upravo na ovu temu, a kao jedno od rješenja iskristalizirala se mogućnost po kojoj bi gradovi s jezgrama zaštićenim od strane UNESCO-a dobili mogućnost reguliranja broja taksija na svome području. Ovog četvrtka Franković i Krstulović Opara potvrdili su da njihova inicijativa ide u tom smjeru.
'Pripremamo zajednički tekst izmjena i dopuna Zakona o cestovnom prometu kako bi regulirali neodrživo stanje na gradskim prometnicama, nastalo kao posljedica liberalizacije tržišta autotaksi prijevoza', objavili su u zajedničkoj izjavi. Kako su objasnili, dogovorili su zajedničke korake te će od Vlade i Sabora zatražiti upravo ovakve izmjene, i to prilikom izmjena i dopuna Zakona o cestovnom prometu planiranih za studeni ove godine.
Dubrovački gradonačelnik već ranije kazao je da ima spremnu i radikalniju alternativu, pa će - ukoliko se ovim zahtjevima ne udovolji - propisati da gradskim prometnicama smiju voziti isključivo taksiji na električni pogon.