borba za klijente

Istražili smo isplati li se više voziti klasičnim taksijem ili Uberom i Taxifyem

28.11.2018 u 15:35

Bionic
Reading

Od ovog tjedna svoje mjesto među glavnim zagrebačkim taksistima traži i novi konkurent - tvrtka Taxify, koja je prisutna u 25 zemalja svijeta i najsličnija je Uberu, mobilnoj taksi aplikaciji koja je unijela veliki nemir među tradicionalne prijevoznike. Svaki od taksista i dalje tvrdi da je najpovoljniji, a tportal je otišao korak dalje i istražio tko je zapravo najjeftiniji

Cijelu ponudu naoko je najjednostavnije podijeliti na crno i bijelo: prijevoznike iz digitalne ere poput Taxifya i Ubera, koji zasnivaju posao na 'ekonomiji dijeljenja', aplikaciji za pametne telefone i plaćanje bez gotovine, te klasične taksiste poput Radio Taxija ili Cammea, koji upravljaju golemim flotama automobila i čiji telefonisti čekaju na poziv svojih klijenata.

No ta podjela više ne stoji jer i Radio Taxi i Cammeo već dulje vrijeme imaju svoje aplikacije po uzoru na Uberovu, a i njihove vozače ništa ne sprječava da uz svoj posao 'u fušu' voze za Uber ili nekog trećeg. Tržište prijevoza taksijem se liberaliziralo, a borba za klijente odvija se uglavnom spuštanjem cijene. No tko je zapravo najjeftiniji?

Razlika između klasičnih taksija i novih igrača je i u tome što klasične taksi tvrtke uz start naplaćuju samo cijenu po kilometru, dok novi igrači nude nižu cijenu po kilometru, ali naplaćuju i cijenu po minuti vožnje.

Za potrebe preciznog izračuna uzeli smo relaciju od Avenue Malla u novom Zagrebu do KBC-a Rebro, kao dužu vožnju, te relaciju od Koncertne dvorane Vatroslav Lisinski do Autobusnog kolodvora Zagreb, kao kratku rutu.

Radio Taxi Zagreb (5)
  • Radio Taxi Zagreb
  • Radio Taxi Zagreb(2)
  • Radio Taxi Zagreb (3)
  • Radio Taxi Zagreb(4)
Radio Taxi Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Rebro i Avenue Mall dijeli devet kilometara udaljenosti, a nemoguće je doći od točke A do točke B bez upadanja u barem manju gužvu ili zastoj u popodnevnim satima. Prijevoznici koje uspoređujemo su Radio Taxi Zagreb, Cammeo, Eko Taxi, Uber i Taxify.

Radio Taxi Zagreb će vam za vožnju od Avenue Malla do Rebra uzeti 64 kune, šest kuna po svakom od devet kilometara i 10 kuna za start. Naravno, taj iznos može biti i nešto veći ili manji ako vozač koristi neku od alternativnih ruta, no za potrebe teksta koristimo 'idealnu' rutu koju računa Google Maps.

Ista vožnja kod Taxi Cammea košta 60 kuna, ili četiri kune manje, jer Cammeo početak vožnje naplaćuje šest, a ne deset kuna, kao Radio Taxi. Istu relaciju kod Eko Taxija platit ćete 62,8 kuna jer oni naplaćuju start 8,8 kuna, dok je kilometar iste cijene - šest kuna.

Vožnju Uberom i Taxifyem zapravo je nemoguće precizno izračunati. Primjerice, Uber naplaćuje start šest kuna te svaki kilometar 3,6 kuna, što daje 38,4 kune, a na što treba uračunati i 1,2 kune po minuti vožnje. U idealnim uvjetima od Avenue Malla do Rebra treba vam 20 minuta, što je još 24 kune i računicu diže na 62,4 kune. Ispada da je uvjerljivo najjeftiniji Taxify jer oni minutu vožnje računaju samo 60 lipa, pa ćete isti put kod njih platiti 50,4 kune (38,4 kune za start i kilometre plus 12 kuna za minute vožnje), no valja imati na umu to da taj izračun vrijedi u gotovo laboratorijskim uvjetima.

Uber Taxi
  • Uber Taxi
  • Uber Taxi
  • Uber Taxi
  • Uber Taxi
  • Uber Taxi
    +2
Uber Taxi Izvor: Pixsell / Autor: Matija Habljak/PIXSELL

Za kraću relaciju (od Lisinskog do Autobusnog kolodvora - dva kilometra) Radio Taxi će vam naplatiti 22 kune, Cammeo 18 kuna, a Eko Taxi 20,8 kuna. Ista ruta Uberom, pod uvjetom da se vozite osam minuta, stajat će vas 22,8 kuna (6 kuna start, 7,2 kune za dva kilometra i 9,6 kuna za osam minuta vožnje), dok Taxify opet pobjeđuje s 18 kuna (7,2 kune za kilometre, 6 za start i 4,8 kuna za minute).

Može se zaključiti da su za kraće relacije, u vrijeme relativno slabijeg prometa, Uber i Taxify pobjednici ove utrke. No kada bi se u računicu uključila notorna zagrebačka gužva i/ili dulji put, klasični taksi prijevoznici ispadaju čisti pobjednici jer ne naplaćuju vrijeme provedeno u vožnji, već samo prevaljene kilometre. Dodatan faktor koji treba uračunati je i famozni price surge kod Ubera, koji diže cijene u vrijeme najveće navale na taksije. Hoće li nešto slično uvesti i Taxify, tek predstoji vidjeti.

Cammeo u Sloveniji
  • Cammeo u Sloveniji
  • Konferencija za medije povodom dolaska Cammea u Sloveniju.
  • Cammeo u Sloveniji započinje s 60 automobila.
  • Presica Cammea u Sloveniji
  • Vozačica slovenskog Cammea
    +2
Taxi Cammeo nedavno se proširio i na Sloveniju Izvor: Promo fotografije / Autor: taxi cammeo