Za Hrvatske autoceste (HAC) protekli je vikend označio početak ljetne sezone i to s 14,2 posto više vozila i 19,3 posto većim prihodom od cestarine nego u lanjskom usporedivom vikendu, a s obzirom na radove na nekim dionicama HAC vozačima savjetuje oprez i strpljenje
Ukupno je po podacima HAC-a autocestama u njegovoj nadležnosti proteklog vikenda prometovalo gotovo 352 tisuće vozila, a prihod od cestarine iznosio je 16,4 milijuna kuna bez PDV-a, čime su ostvareni porasti od 14,2, odnosno 19,3 posto u odnosu na usporedivi lanjski vikend.
Očekujući još veći promet tijekom predstojećeg, produljenog vikenda koji se poklapa sa završetkom školske godine i blagdanom Tijelova, iz HAC-a upozoravaju da se na pojedinim dionicama autocesta još izvode radovi.
'Pojedine radove nije bilo moguće završiti do početka turističke sezone zbog vremenskih uvjeta ili kompleksnosti tehnologije izvođenja, ali i nemogućnosti izvođenja radova za vrijeme trajanja zimske službe od 15. studenoga do 15. travnja', poručuju iz HAC-a.
Dodaju da je zbog toga prometna inspekcija odobrila izvođenje nužno potrebnih radova sanacije, pri čemu navode da se to tijekom ovog tjedna, a naročito u srijedu, odnosi na radove na autocesti A3 Bregana - Zagreb - Lipovac i to na dionici od čvora Križ do čvora Ivanić Grad u smjeru Zagreba. Ondje se zbog oštećenja lateralnog kanala promet odvija pretjecajnim trakom uz mogućnost prometa i po zaustavnom traku u slučaju pojačanog prometa.
Radovi su i na autocesti A4 Goričan - Zagreb na dionici od čvora Kraljevečki Novaki do čvora Ivanja Reka u oba smjera, gdje se zbog sanacije nadvožnjaka preko željezničke pruge vozi uz privremenu regulaciju prometa.
HAC uz molbu za strpljenje zbog eventualnih zastoja i kolona, uoči predstojećeg vikenda vozačima savjetuje da ne voze umorni, da se pridržavaju ograničenja brzine te održavaju sigurnosni razmak između vozila.
Upozorava i da je primjetan veći broj nepotrebnih zaustavljanja vozila na zaustavnoj traci uz autoceste, a time i veći broj naleta drugog vozila, što za posljedicu može imati pogibiju, te stoga poručuje da se zaustavna traka koristi isključivo u izvanrednim situacijama ili zbog kvara vozila.
Savjetuje vozačima da se informiraju o stanju na autocestama putem HAK-a.