Nakon što je Vlada ukinula cestarinu/tunelarinu za tunel Sveti Ilija ukidanje cestarine na pojedinim dionicama autoceste Zagreb-Macelj zatražio je i krapinsko-zagorski SDP
Kako bi se gospodarski i demografski podiglo područje Imotskog, Makarske i Vrgorca, s prvim danom 2018. više se ne naplaćuje tunelarina za Svetog iliju, no svakim danom sve je više onih koji žele isti tretman.
Krapinsko-zagorski SDP odlučio je tako od svoje županije zatražiti da Vladi predloži ukidanje naplate cestarine na dionicama autoceste Zagreb-Macelj.
'Naime Autocesta Zagreb – Macelj važan je dio autocestovne mreže Republike Hrvatske koja povezuje mrežu hrvatskih autocesta s europskom autocestovnom mrežom, ali je jednako tako veoma važna i za lokalno stanovništvo, odnosno za potrebe lokalnog prometa građana te gospodarskih subjekata na ovome području. Na autocesti je uspostavljen tzv. zatvoreni sustav naplate cestarine s dvije čeone naplate i četiri naplatne postaje u čvorovima autoceste, stoga predlažemo da se u potpunosti ukine naplata cestarine na dionicama Đurmanec – Krapina – Sveti Križ Začretje – Mokrice (Zabok), a da se naplata i dalje vrši na tranzitnoj relaciji Macelj – Zaprešić', poručuju iz krapinsko-zagorskog SDP-a.
Autocestom, podsjećamo, upravlja Društvo Autocesta Zagreb – Macelj d.o.o., u kojem RH ima 49 posto udjela, a Pyhrn Concession Holding GmbH 51 posto udjela. Stoga u SDP-u smatraju da Vlada Republike Hrvatske može ukinuti cestarinu ako to predloži Krapinsko-zagorska županija.
Kad je Vlada ukidala tunelarinu za Svetog Iliju, navela je i 'teške gospodarske prilike stanovništva tog područja', poručivši kako se tunelarina ukida kako bi se 'lokalnom stanovništvu olakšalo kretanje te samim tim potaknula njihova gospodarska djelatnost, što bi doprinijelo i demografskom oporavku područja Imotske krajine'.
Krapinsko-zagorski SDP smatra da se načelo jednakosti mora primijeniti na sve građane. 'Predlažemo da se isti kriterij primijeni i na stanovništvo Krapinsko-zagorske županije i da se, osim samog povećanja sigurnosti u prometu, uzmu u obzir i gospodarske prilike stanovništva Krapinsko-zagorske županije, prvenstveno da bi se lokalnom stanovništvu olakšalo kretanje te samim tim potaknula njihova gospodarska djelatnost, što bi doprinijelo i demografskom oporavku područja Krapinsko-zagorske županije', stoji u pismu koje je na adresu krapinsko-zagorskog župana i županijske skupštine poslao krapinsko-zagorski SDP na čelu sa Sinišom Hajdašem Dončićem.
Podsjetimo, s prvim danom 2018. u tunelu Sveti Ilija ne naplaćuje se tunelarina. Odluka koja je donesena na prijedlog Splitsko-dalmatinske županije očito je otvorila Pandorinu kutiju jer se nakon toga javilo nekoliko lokalnih samouprava koje žele ukidanje cestarine u svojim krajevima.
Tako je već zatraženo ukidanje naplate za Krčki most, tunel Učka koji spaja Primorsko-goransku i Istarsku županiju, kao i naplate cestarine za autoceste lokalnom stanovništvu koje iz zaleđa svakodnevno odlazi na posao u Rijeku, a sve pod egidom 'jednakost za sve' i po uzoru na Sv. Iliju. Zatraženo je i ukidanje naplate cestarine na dionici nedovršene autoceste A11 Zagreb-Sisak, od Lekenika do Mraclina.