Hrvatska obrtnička komora (HOK) od Nacionalnog kriznog stožera traži hitnu uputu o postupanju za vozače koji su zadnja dva tjedna bili u sjevernoj Italiji, te upozorava da prijevoznicima prijeti kriza ako se uskoro ne nađe model zdravstvenog nadzora koji će omogućiti slobodno kretanje vozača i funkcioniranje transportnog sektora
HOK traži žurno tumačenje rješenja Državnog inspektorata koja se pojedinačno upućuju vozačima, a koje im nije dovoljno razumljivo.
Naime, vozačima koji su zadnjih 14 dana boravili u sjevernim pokrajinama Italije dostavljeno je rješenje Državnog inspektorata kojim se izriče mjera zdravstvenog nadzora u trajanju od dva tjedna.
"S obzirom da u samom sadržaju rješenja nije jasno navedeno u kojem obliku se zdravstveni nadzor provodi, postupanja su na terenu različita", navode iz HOK-a.
Pojedini vozači, objašnjava se, bili su upozoreni na obvezu svakodnevnog javljanja nadležnom epidemiologu pri čemu su mogli slobodno nastaviti raditi u Hrvatskoj i inozemstvu, dok je dijelu vozača izrečena obveza samoizolacije pri čemu se ne mogu slobodno kretati i izvršavati svoje radne obveze.
HOK stoga traži hitnu objavu tumačenja načina na koji trebaju postupati vozači kojima je dostavljeno rješenje Državnog inspektorata o stavljanju pod zdravstveni nadzor od 14 dana zbog sumnje na virus COVID19.
Dobar dio prijevozničkih obrta i trgovačkih društava iz Hrvatske isključivo prevozi teret u i iz Italije. U slučaju izricanja navedene mjere, u trajanju od 14 dana prema vozačima, značajan broj tih poslodavaca bit će suočen s financijskim gubitcima koje neće moći podnijeti, ali i gubitkom klijenata, odnosno tržišta, kažu u HOK-u.
Prema informacijama s terena, navodi se u priopćenju HOK-a, talijanski, slovenski i prijevoznici s istoka Europe slobodno obavljaju ukrcaj i iskrcaj robe na području Hrvatske, a prijevoz obavljaju upravo iz spornih pokrajina Italije. Dakle, strani vozači slobodni su u obavljanju posla i kretanju kroz Hrvatsku.
Provođenje mjera zabrane kretanja na 14 dana za vozače i njihove poslodavce znači zatvaranje gospodarskih subjekata, gubitak radnih mjesta za radnike, a posljedično i kolaps drugih industrija, smatraju u HOK-u.
Iz HOK-a stoga apeliraju da se hitno nađe alternativno rješenje, odnosno model provođenja zdravstvenog nadzora koji će omogućiti slobodno kretanje vozača i funkcioniranje transportnog sektora.