Državni inspektorat ove je turističke sezone imao pune ruke posla. Proveli su gotovo 14 tisuća nadzora vezanih za ugostiteljske i turističke usluge. Od toga su gotovo kod trećine pronađene nepravilnosti, a državni proračun je bogatiji od naplate kazni na licu mjesta za nešto više od osam milijuna kuna. Doznajte koji su najčešći 'grijesi' ugostitelja i svih onih koji se bave turizmom
Gospodarski inspektori i inspektori rada Državnog inspektorata u razdoblju od 1. lipnja do 31. kolovoza 2013. proveli su ukupno 13.892 nadzora u kojima je utvrđeno ukupno 4.638 raznih povreda propisa zbog kojih su inspektori podnijeli 849 optužnih prijedloga prema prekršajnim sudovima, a poduzimanjem mjera na mjestu izvršenja prekršaja u državni proračun direktno je uplaćeno ukupno 8.193.801,50 kuna.
Zbog nelegalnog obavljanja djelatnosti ili nelegalnog zapošljavanja, doneseno je 572 rješenja o zabrani obavljanja djelatnosti, od kojih je 153 izvršeno pečaćenjem prostorija, uređaja i opreme.
Gospodarski inspektori u navedenom su razdoblju obavili ukupno 12.147 inspekcijskih nadzora, od čega 11.365 inspekcijskih nadzora iz područja ugostiteljstva i 782 inspekcijska nadzora pružanja usluga u turizmu.
Prvo na popisu inspektora bilo je otkrivanje nelegalnog ugostiteljstva u sklopu domaćinstava te kampiranja na privatnom vlasništvu. Od ukupnog broja obavljenih inspekcijskih nadzora, 72 posto nadziranih subjekata i objekata poslovalo je u skladu s propisima, a u 3.442 inspekcijska nadzora utvrđene su ukupno 3.964 razne povrede propisa. Podneseno 668 optužnih prijedloga i 27 prijedloga za oduzimanje protupravno stečene imovinske koristi te su donijeta 242 prekršajna naloga u kojima je u 141 slučaju oduzeta imovinska korist. Na mjestu izvršenja prekršaja naplaćeno je 2.865 kazni u ukupnom iznosu od 5.671.650,00 kuna.
Donijeto je 1.243 raznih upravnih rješenja, od kojih ukupno 538 usmenih rješenja o zabrani rada na zapisnik, kojima je odmah zabranjeno daljnje pružanje ugostiteljskih usluga i usluga u turizmu.
Najčešće utvrđeni prekršaj
Privatni iznajmljivači i vlasnici seljačkih domaćinstava najčešće su radili bez dozvola, nisu isticali oznake vrste i kategorije objekta, cijene, a također neki nisu izdavali račune.
Od 241 inspekcijskih nadzora kampiranja izvan organiziranog kampa, u čak 208 slučajeva utvrđene su povrede propisa. U području ugostiteljstva najčešći su prekršaji bili: neispunjavanje propisanih uvjeta, neutvrđivanje normativa, neisticanje cijena usluga, nelegalan rad i obavljanje djelatnosti (pružanje usluga bez rješenja nadležnog ureda, odnosno Ministarstva turizma), neisticanje vrste ugostiteljskog objekta, nepridržavanje propisanog radnog vremena, dopuštanja konzumiranja alkoholnih pića osobama mlađim od 18 godina. Kod pružatelja usluga u turizmu najčešće je utvrđivan: nelegalan rad i obavljanje djelatnosti, (pružanje usluga bez rješenja nadležnog ureda, odnosno Ministarstva turizma), nevođenje knjige žalbi, neisticanje cijena usluga i nezakonito reklamiranje i oglašavanje.
Inspektori rada
Inspektori rada Državnog inspektorata kod poslodavaca u djelatnosti ugostiteljstva i turizma u istom razdoblju obavili su ukupno 1.745 inspekcijskih nadzora: u području radnih odnosa provedeno je 1.222 inspekcijska nadzora, a u području zaštite na radu 523 inspekcijska nadzora (od toga 15 nadzora povodom ozljeda na radu).
U obavljenim nadzorima u području zaštite na radu kod poslodavaca u djelatnosti smještaja, djelatnosti pripreme i usluživanja hrane i pića te umjetnosti, zabavi i rekreaciji inspektori su donijeli ukupno 87 rješenja o otklanjanju nedostataka, 65 rješenja o zabranama na mjestu rada i podnijeli 80 optužnih prijedloga nadležnim prekršajnim sudovima, zbog počinjenja 139 prekršaja.
Provedenim inspekcijskim nadzorima u glavnoj turističkoj sezoni Državni inspektorat izravno je utjecao na smanjenje nelojalne konkurencije gospodarskim subjektima koji posluju u skladu s propisima, na smanjenje broja povreda prava radnika kod poslodavaca u tim djelatnostima te na poboljšanje zaštite gosta kao potrošača. Do sada provedene aktivnosti i poduzete mjere utjecale su i na ključne pokazatelje turističke sezone - na zabilježen rast turističkog prometa, broj prijavljenih gostiju, broj zaposlenih u turizmu (ekonomski učinci) i rast kvalitete usluge, poručuju iz Državnog inspektorata.
Više pročitajte ovdje