Teška prometna nesreća na autocesti A1
Izvor: Pixsell / Autor: Dino Stanin/PIXSELL
Teška prometna nesreća na autocesti A1
Izvor: Pixsell / Autor: Dino Stanin/PIXSELL
PROMETNA KOD TUNELA KRPANI
Nakon što su šef i član Uprave Hrvatskih autocesta - Održavanje i naplata cestarine, Alen Kruhak i Željko Horvat, ponudili su ostavke zbog nesreće na autocesti Zagreb - Split kod tunela Krpani koja se dogodila u subotu i u kojoj je poginulo troje ljudi, Uprava njihove ostavke nije prihvatila. Kažu kako se nije radilo o propustu u sustavu zimske službe, već o 'pojedinačnom operativnom propustu'
Propust su napravili, kako je zaključilo stručno povjerenstvo osnovano za tu nesreću ophodar i voditelj tehničke jedinice.
Članovi povjerenstva zaključili su slijedeće: Zbog stanja kolnika na dan 29/30. 11. 2013 godine (kolnik suh, zadovoljavajući postotak soli u otopini na kolniku, točka smrzavanja kolnika se kretala oko -5, a temperatura kolnika se kretala između nule i -1 i vremenskih uvjeta (temperatura zraka u blagom porastu iznad nule koji nisu upućivali na zamrzavanje kolnika i pojavu ledene kiše), nije se provelo preventivno posipanje objekata, iz čega se može zaključiti da je pojava ledene kiše od tunela Krpani prema čvoru Gospić izravni uzrok prometne nesreće.
Prilikom povratka sa zadnje ophodnje, ophodar je na pojavu lagane kiše, koju navodi u svojoj izjavi, a imajući u vidu parametre o stanju kolnika i vremenskim uvjetima iz sustava, trebao ponoviti obilazak dionice. S obzirom na stanje kolnika i vremenskih uvjeta, brzina u zoni tunela i vijadukta bila je ograničena. Dopunska statička prometna signalizacija: znak opasnosti A28 - poledica nije bila postavljena sukladno Operativnom programu radova održavanja autocesta u zimskom razdoblju.
Također naglašavaju kako se više od polovine vozila koja su sudjelovala u prometnoj nesreći kretalo brzinom većom od dozvoljene. U izvješću je navedena sva neispravna oprema kod mjesta nesreće: meteorološka stanica na vijaduktu Krpani, signalni portal sjeverno od vijadukta Krpani koji je stradao u prometnoj nesreći još u lipnju 2012., isti signalni portal no južno od tunela Krpani koji je u funkciji ali ne radi zbog kvara na kabl, videorekorder na koji su spojene videokamere tunela Krpani, s time da je videonadzor tunela Krpani u funkciji, osim što nije moguće pohranjivati snimljene podatke.
U izvještaju Povjerenstva naglašava se i kako je nužno ubrzati proces stavljanja u funkciju uništene ili pokvarene opreme te ubrzati javnu nabavu za dijelove koji nedostaju.
Ovdje možete pročitati cijelo izvješće Povjerenstva.