Predizborni plakati sa statističkim 'uspjehom' Vlade
Izvor: Pixsell / Autor: Goran Jakus
Predizborni plakati sa statističkim 'uspjehom' Vlade
Izvor: Pixsell / Autor: Goran Jakus
AUTOR SE SKRIVA, HDZ ŠUTI
'U inozemstvo je iselilo +64 posto građana', 'broj blokiranih građana porastao je +52 posto' - dio je to plakata koji su se pojavili kod Velike Gorice koji ismijavaju SDP-ov slogan Hrvatska raste. Iz SDP-a za to već prozvali HDZ ustvrdivši da je započeo s prljavom kampanjom. Sam HDZ na upit tportala o tome je li riječ o njihovim plakatima nije odgovorio
Osim na plakatima, borba se vodi i na internetu pa je tako preko tvrtke Avalon zakupljena stranica crnonabijelo.eu. Međutim ne zna se tko je zakupio prostor, a vlasnik Avalona Damir Mujić kaže kako podatke o svojim klijentima ne smije otkrivati. Mujić je nekada bio SDP-ovac i na SDP-ovim izbornim listama za lokalne izbore u Đurđevcu, ali je iz politike izišao.
Krešimir Macan, vlasnik agencije Manjgura i Damir Jugo, dekan Edward Bernays - Visoke škole za komunikacijski menadžment, smatraju da plakati koji su se pojavili nisu originalni i dodaju da je riječ o već viđenoj priči. Obojica podsjećaju na HDZ-ovu kampanju 2007., kada se, doduše, znalo da ta stranka stoji iza plakata koji su nudili izbor između crvenih i plavih.
'Kampanja koja se vodi na plakatima nije originalna, već je viđena i na granici je da bude prljava. Naime, ako kažete Plan 21 je mrtav, to je negativna kampanja i to je u redu jer je to točno, ali ako iznosite podatke koji nisu točni ili ako građanima, kao što je to bio slučaj u predsjedničkoj kampanji, nudite izbor šahovnica ili petokraka, onda je to prljava kampanja. Iako se s plakata ne može zaključiti tko stoji iza njih, jasno je da taj zadatak s logističke strane može iznijeti samo HDZ', kazao je Macan.
Vlasnik Manjgure smatra da je sramotno da se naručitelji kampanje skrivaju i ne žele se otkriti.
'Mislim da bi Državno izborno povjerenstvo trebalo proaktivno reagirati i zatražiti skidanje plakata jer se ne zna čiji su, a i riječ je o kampanji koja je bliže prljavoj nego negativnoj', istaknuo je Macan.
Ni Jugo ne drži da je riječ o nečem originalnom, ali za razliku od Macana i SDP-a, ne smatra da je riječ o prljavoj već o negativnoj kampanji.
'Sve smo to smo već vidjeli; dosta podsjeća na HDZ-ovu kampanju iz 2007., ali i ne bih je nazvao prljavom nego negativnom, jer prljavo ima drukčije konotacije. Naravno da onaj tko se nađe prozvanim može to nazvati kako želi. Ovakvi plakati pokazuju svu ranjivost izbornih slogana. Kad se nešto brendira, onda treba testirati na sve moguće načine, ali naravno da se uvijek može naći način i kad mislite da je nešto dobro kako tome doskočiti.
Iz predstavljenog se ne može vidjeti tko je naručitelj, može se pretpostaviti da je riječ o HDZ-u, ali to može biti i bilo koja druga opozicijska stranka', zaključio je Jugo.
391612 ,397645 ,370266 ,398754