LEAGUE OF LEGENDS IZBLIZA

Kada igranje postane posao

29.04.2013 u 15:14

Bionic
Reading

Saznajte zbog čega neki igrači odlučuju svoj život posvetiti online gamingu...ili konkretno, League of Legendsu

Igrati video igara je jedna stvar. Igrati te iste igre kao hardcore gamer je druga stvar. Međutim, igrati igre na profesionalnoj razini donekle mijenja koncept "zabave" iz nečega što radite kako biste iskoristili slobodno vrijeme u nešto s čime zarađujete za život. I onda stvari postanu dosta ozbiljnije. Ova priča nije nešto novo i neobično. Njezina radnja dešava se iz dana u dan diljem svijeta, a započela je još prije nekoliko godina u Južnoj Koreji gdje je popularni Starcraft postao de facto nacionalni sport. Novi pretendent na mjesto najigranije online kompetitivne igre dolazi iz Kalifornije i nosi ime League of Legends.

 


Članovi profesionalnog EU LoL tima Fnatic

 

Izdana prije četiri godine, odnosno 2009., ova Riot Gamesova online igra na prvi pogled je relativno jednostavna. Neki bi rekli da je mrski plagijat jedne druge igre, no to sada nije bitno. League of Legends (ili LoL skraćeno) naslov je koji, makar na prvi pogled izgleda kao Defense of The Ancients (mod za Warcraft 3 koji zaista zaslužuje temu za sebe), sa dotičnom igrom povlači relativno malo poveznih crta. Kompariranje te dvije igre je otprilike ekvivalent usporedbe dvije vrste automobila. Da, radi se o istom podžanru, no koncept i finese su neopisivo drukčije.

 

Glavni razlog zbog kojeg LoL danas pretendira za poziciju najpopularnije Online kompetitivne igre na planeti je njegov dizajn. Vidite, za naslov koji je toliko kompleksan, on na prvi pogled izgleda jako jednostavno. Konkretno, početnik će pohvatati osnove dovoljne za normalno igranje već nakon jedne partije. I što je bolje, moći će se zabaviti bez opterećivanja stvarima na koje profesionalni dio igrine publike obraća pažnju. To je, konkretno, razlog zbog kojeg igra zahvaljujući intuitivnom i jednostavnom konceptu vrlo lako privlači mase fanova. To i činjenica da je kompletno besplatna.

 

 

Nemate pojma o čemu pričamo? Predivni šestominutni video koji će vam objasniti sve što trebate znati...

 

Igrini autori su od samog početka kompetitivnog plasmana igre znali kakav ona potencijal posjeduje. Zbog toga je velik dio dostupnih resursa usmijereni u promociju e-sportova, LoL turnira i kompetitivne gaming scene. U slučaju da vas zanimaju brojevi, prošlogodišnja kompetitivna sezona League of Legendsa imala je službeni nagradni fond od pet milijuna dolara. Ovogodišnja kompetitivna godina, nazvana jednostavno Season 3, povećala je i taj iznos, te omogućila mnogim gamerima koji su do sada kombinirali dnevni posao i profesionalni gaming - da doslovno žive od igranja. Najbolje kompetitivne momčadi na svijetu izravno su plaćane sa strane Riot Gamesa. Da, dobro ste pročitali - najbolji igrači League of Legendsa dobivaju plaću.

 

Nova godina, novo prvenstvo!

 

 

Novac kojim su financirani sigurno ne spada među menadžerske plaće. Međutim, radi se o plaći od koje se sasvim normalno može živjeti. Konkretno, najbolje plasirani profesionalni timovi raspolažu plaćom od 175 tisuća američkih dolara godišnje. Računamo li da se svaka momčad sastoji od pet članova (timovi u standardnoj League of Legends Summoner's Rift partiji sastavljeni su od pet igrača po strani), menadžera i trenera, novac se u različitim omjerima raspoređuje među svim članovima. Kako pohlepni menadžeri ne bi ugrabili sav novac za sebe, Riot Games je osigurao minimalni iznos od 25 tisuća dolara po članu godišnje. Uzmemo li da je prosječna američka plaća 2011. iznosila otprilike 36 tisuća dolara, ovo pro igrače LoLa stavlja u relativno niski platni razred.

 

Ovaj video dokazuje kako je važno bojati se...banane!

 

Međutim, potrebno je napomenuti kako glavni izvor prihoda LoL prvaka nije plaća, već sponzorski ugovori i turniri. Samo da stavimo stvari u perspektivu, prošlogodišnji svjetski prvaci Taipei Assassins za prvo mjesto u finalu dobili su milijun dolara. Drugoplasirani južnokorejski Azubu Frost odnio je pozamašnu nagradu od 250 tisuća dolara, dok je treće i četvrto mjesto (150.000$) podjeljeno među ruskim Moscow 5 i Counter Logic Gaming EU-om. Ovo nisu jedini kompetitivni League of Legends turniri na svijetu. Kao što smo to već napomenuli, godišnji nagradni fond za međunarodne turnire (koji se dijele na regije) kreće se oko pet milijuna dolara. Riot, naime, ove godine nije otvoreno izjavio koliko se novca nalazi u nagradnom fondu.

 


Taipei Assassins - tajvanska momčad koja je za prošlogodišnjem sezonskom finalu osvojila milijun američkih dolara

 

Ovo, naravno, daje nekakvu ideju o profesionalnim igračima kao osobama koje neprestano igraju LoL u svome podrumu - o asocijalnim individuama koje po čitav božji dan igraju svoju omiljenu igru i nalaze se ponekad kako bi zaigrali turnire. Ova pretpostavka je dijelom točna i netočna. Kvalitetni i dobro organizirani timovi najčešće žive zajedno sa menadžerom i/ili trenerom, svakodnevno treniraju i komuniciraju, sustavno pobojšavajući timsku igru i taktike. Ovo ne znači da nužno provode čitav dan igrajući LoL, iako smo uvjereni kako u određenim trening režimima stvari najčešće izgledaju takvima

 


Ruski Gambit Benq (također poznati kao bivši Moscow 5...) - jedan od najdinamičnijih timova prošle sezone

 

Konkretno, korejski pro timovi i pro igrači već odavno su stvorili koncept živjenja pod istim krovom i danonoćnog igranja. Njihov koncept profesionalnog igranja dosta se razlikuje od zapadnog. Razloge laik može jednostavno pripisati mentalitetu velikog broja stanovnika Azije, no isina leži daleko od toga. Razlog zbog kojeg Južnokoreanci imaju training stableove je kultura gaminga kao kompetitivnog sporta, koja je kod njih daleko razvijenija od one kod nas. U slučaju da ne znate o čemu govorimo, pitajte svog prijatelja koji stalno igra Starcraft što misli o kompetitivnoj gaming sceni u Južnoj Koreji. Stavite taj isti mentalitet i posvećenost u kontekst League of Legendsa i dobiti ćete razlog zbog kojeg sve češće nalazite pet američkih ili EU igrača zajedno sa trenerima kako žive u iznajmljenim kućama igrajući LoL dobar dio dana. Što je najbolje, dobar dio njih svakodnevno streama svoje partije, tako da svatko može gledati profesionalce na djelu.

 

 

Voyboy, čuveni top laner iz Team Cursea u jednom od svojih streamova

 

 

Poanta je da se kompetitivna scena League of Legendsa toliko unaprijedila u prošlih par godina da je uspjela podignuti e-sportove i natjecateljski gaming na kompletno novu razinu. Ako mnogi pro-igrači govore kako će ovaj naslov uskoro nadmašiti čuveni Starcraft 2 kao najveći natjecateljski naslov na svijetu, onda imate otprilike ideju o kojim razmjerima ovdje govorimo. Bilo kako bilo, nagrade su tu, svatko se može priključiti, a samo je pitanje koliko ste vremena spremni investirati kako biste postali jedan od najvećih. I vjerujte nam, League of Legends igrača ima na našim prostorima, te je samo pitanje kada ćemo o njima čitati kao nekima od najboljih na svijetu.