BIZARNOST U PREZENTACIJI

Kakav gaf: Veliki splitski projekt Hrvatske ceste predstavile slikom - srušenog mosta

04.07.2024 u 15:02

Bionic
Reading

Hrvatske ceste (HC) u srijedu su predstavile maritimnu studiju budućeg mosta između Splita i Kaštela, stotinjak milijuna eura vrijednog objekta koji bi se trebao graditi u sklopu projekta 'Novi ulaz u Split' i predstavljati novu vezu drugog najvećeg grada u državi s autocestom. Pritom se HC-u potkrao nevjerojatan gaf: samu studiju ilustrirali su fotografijom - srušenog mosta

U prezentaciji ovog dokumenta, naime, nalazi se fotografija velikog mosta u američkom Baltimoreu koji je prije tri i pol mjeseca nastradao u udaru kontejnerskog broda, što je u tom trenutku bila svjetska vijest.

'Francis Scott Key Bridge' u Baltimoreu, inače, izgrađen je daleke 1972. godine, a po svojim dimenzijama, odnosno visini od 56 metara, sličan je onome koji se planira nad Kaštelanskim zaljevom.

Srušeni most 'Francis Scott Key Bridge' u Baltimoreu
  • Srušeni most 'Francis Scott Key Bridge' u Baltimoreu
  • Srušeni most 'Francis Scott Key Bridge' u Baltimoreu
  • Srušeni most 'Francis Scott Key Bridge' u Baltimoreu
  • Srušeni most 'Francis Scott Key Bridge' u Baltimoreu
  • Srušeni most 'Francis Scott Key Bridge' u Baltimoreu
    +6
Srušeni most 'Francis Scott Key Bridge' u Baltimoreu Izvor: EPA / Autor: MICHAEL REYNOLDS

Nije sasvim jasno zašto je odabran upravo ovaj most, niti koja je uopće svrha njegove fotografije osim da popuni prostor u prezentaciji, niti zašto u HC-u i izrađivaču maritimne studije, Pomorskom fakultetu iz Rijeke, nisu u međuvremenu reagirali i pronašli neku prikladniju fotografiju. Cinici će reći - zato što se državni cestovni projekti u Splitu i okolici, gdje se nalaze najopterećenije prometnice u državi, ionako odvijaju puževim korakom pa se na velika svjetska događanja ne stigne reagirati ni u roku od nekoliko mjeseci.

Za ilustraciju sporosti ovih procesa služi brza cesta Split - Omiš, u stvarnosti obilaznica gusto naseljenog područja koja se planira punih pedeset godina. Prije dvadesetak godina službeno je započela njena gradnja, a 2016. ministar Oleg Butković proglasio je ovaj projekt 'apsolutnim nacionalnim prioritetom'.

Na jučerašnjoj prezentaciji predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić priznao je da on neće biti potpuno dovršen ni do 2030. godine, a prije tog roka neće se realizirati ni 'Novi ulaz u Split, kojega je vlada Andreja Plenkovića prije šest godina također proglasila 'strateškim državnim projektom'.

Više o planiranom mostu Split - Kaštela i spomenutoj prezentaciji Hrvatskih cesta pročitajte ovdje.