Vlakovi
Izvor: tportal.hr / Autor: Vedran Brkulj
Vlakovi
Izvor: tportal.hr / Autor: Vedran Brkulj
SVJEDOČANSTVA IZ PRVE RUKE
Samo 32 posto HŽ-ovih vlakova je klimatizirano. Nova 44 vlaka u promet će ući tek u 2014. godini. A do tada, ako nemate bolju opciju, probajte se provozati u pećnici na tračnicama. Čitatelji tportala to su iskusili. Donosimo njihova iskustva
U HŽ-ovim vagonima ovih dana je vruće i zagušljivo. Putnici se raskopčavaju, teško čitaju, samo gledaju u suha polja. U utorak je na relaciji Zagreb – Koprivnica - Osijek kondukter pokušao uskladiti rad klimatizacijskog uređaja s vremenskim prilikama, jer je vanjskih plus 30 i više od vagona učinilo nešto nalik na pećnicu.
'Nešto se poremetilo, ne može jače i hladnije puhati', objašnjava kondukter, ali bez konkretnijih tehničkih detalja o kvaru, zakopčan do grla u košulji dugih rukava.
Jedna putnica potražila je ručku za otvaranje prozora, ali u cijelom vagonu je nema. Samo crveni čekić za razbijanje stakla u nuždi. Prozori se ne otvaraju, kroz njih tek dopire vruće podnevno sunce i grije ustajali zrak u unutrašnjosti nedavno renoviranog vagona.
Bespomoćni putnici pokušavaju zaspati, brojeći sate potrebne da se vlak domogne Osijeka.
Ista situacija i dan kasnije u vlaku koji iz Beograda putuje za Zürich. U Vinkovcima se prikopčavaju dva HŽ-ova vagona u kojima klima prestaje raditi dvije minute od polaska. Po najsuvremenijim standardima, vagoni nemaju mogućnost otvaranja ni vrata ni prozora.
No nije bolje ni u preostalim vagonima Železnica Srbije. Klima ne radi od početka, a o mirisu bolje ni ne govoriti.
Vlak već u polasku kasni 15 minuta, a u dolasku 35. Jedna nesretna putnica (podaci poznati redakciji) čuje razgovor dva konduktera. Prvi kaže da HEP, koji je navodno zadužen za održavanje, nikad ne ulazi u vlakove. Drugi se pak žalio da 'nisu oni krivi, samo rade svoj posao, dok ljudi tu umiru, i ako bilo kome bilo što prigovoriš ili se žališ, oni tebi knjižicu'.
Mihaela Tomurad-Sušac, glasnogovornica HŽ Putničkog prijevoza, kaže da je klimatizirano 32 posto putničkih vagona HŽ-a. Ako osoblje utvrdi da klimatizacija u vagonu ne radi, taj se vagon šalje na popravak u radionicu. U odjeljcima neklimatiziranih vagona, kao i duž hodnika, nalaze se pokretni prozori koje putnici mogu otvoriti da bi došlo do cirkulacije zraka, izvijestila nas je.
'Ispričavamo se putnicima zbog vožnje u neklimatiziranim i zagušljivim vagonima. HŽ Putnički prijevoz je u postupku nabave 44 nova vlaka kojima će se razina usluge znatno podići. Puštanje u promet novih vlakova očekuje se u 2014, 2015. i 2016. godini', saznajemo dobre vijesti.
Australski putnik i bloger Nate Robert, poznatiji pod avanturističkim imenom Yomadic, u našem neredu pronašao je izvanrednu inspiraciju za svoje reportaže.
'Trenutno sam u prekrasnoj Budimpešti u Mađarskoj. Ovdje zapamtite važan savjet: nađete li se na putovanju od Zagreba do Budimpešte vlakom, po vrućem danu, ponesite puno vode. To je bila najvruća vožnja vlakom u mom životu', posvjedočio je.