NIJE KRIVA POLITIKA NEGO VLAGA

Kolona sjećanja u Vukovaru ove godine mora zaobići most

01.09.2014 u 15:23

Bionic
Reading

Nakon što je gradonačelnik Vukovara Penava najavio da će ove godine kolona sjećanja morati ići drugom rutom, a ne Pješačkim mostom preko rijeke Vuke, mnoge je zaintrigiralo pitanje što se događa sa starim mostom, je li oštećen ili je li to politička prozivka prethodnika koji su zaboravili rješavati nužne građevinske radove u gradu?

Pješački most preko rijeke Vuke u Vukovaru nije siguran za veći pješački i automobilski promet pa je ovih dana zatvoren za sva vozila. Do sada su preko njega prelazila samo komunalna vozila, ali nedavno je utvrđeno da mu je narušena statika i postavljeni su zaštitni stupci. Most spaja dvije strane pješačke zone, od tržnice do Radničkog doma, pa je to jedno od najfrekventnijih pješačkih mjesta u gradu, a osobito zna biti opterećen 18. studenoga, kada onuda prolazi kolona sjećanja.

Kolona će ove godine prolaziti drugim putom, što je najavio gradonačelnik Ivan Penava nakon što su ispitivanja Građevinskog fakulteta u Osijeku pokazala da je objekt oštećen.

Dražen Čulig, voditelj Odsjeka za graditeljstvo, infrastrukturu i komunalno gospodarstvo, objašnjava da je preporuka Fakulteta da se most ne opterećuje dodatnim materijalom, vozilima i većim brojem ljudi jer je oštećen, posebno armatura, koje na nekim mjestima ni nema ili se smanjila ili je pukla, iako se ne zna koliko je zapravo ojačan.

Premda je još proljetos na mostu bilo smješteno nekoliko građevinskih strojeva i veća količina pijeska, on je to izdržao. U sklopu obnove komunalne infrastrukture središta grada tada je obnavljan i most, pa je sada popločan granitnim pločama te su mu uređene ograde i rasvjeta.

Čulig kaže da most nije oštećen ni od tih građevinskih radova ni od ratnih razaranja, nego najvjerojatnije uslijed dotrajalosti i utjecaja vlage.

'Most nije pretrpio veća oštećenja tijekom rata, ali do sada nije imao hidroizolaciju i vlaga je prodirala kroz beton. Ne znamo koliko ima armature jer nema dokumentacije s obzirom na to da je most sagrađen prije 60 i više godina', naglašava Čulig.

Sagrađen je između 1948. i 1950, širok oko 15 i dužine oko 25 metara. Sada je uređen, ali je naknadno Građevinski fakultet u Osijeku površinski ocijenio da je oštećen i statički narušen pa je gradska uprava od ovog fakulteta naručila dubinsko ispitivanje koje će pokazati što se može učiniti za poboljšanje njegove stabilnosti.