Hrvatske ceste i tvrtka Strabag potpisale su prije desetak dana ugovor o gradnji 2,5 kilometara duge prometnice Mravince-TTTS, odnosno 4. i 5. faze, u stvarnosti dijela splitske obilaznice i nikad dočekane brze ceste Trogir – Omiš. Riječ je o poslu vrijednom 32,72 milijuna eura bez PDV-a
Radi se o dionici s tunelom Gladnjici, duljine 340 metara, dvama nadvožnjacima i čvorom kod sadašnjeg gradskog odlagališta Karepovac.
Nakon što Strabag bude uveden u posao, čemu mora prethoditi predavanje glavnog projekta, građevinske dozvole i potrebnih elaborata HC-a, rok za dovršenje prometnice iznosi dvije godine. U nekim idealnim uvjetima to bi značilo da nakon što cesta dobije sve potrebne dozvole možda bi mogla biti u funkciji u prvoj polovici 2027. godine.
Podsjetimo, lokacijska dozvola izdana je još u svibnju 2020. godine i zahvat je podijelila u šest faza. Za prve tri - koje uključuju rotor Mravince i priključne ceste - još prije godinu dana sklopljen je ugovor s izabranim izvođačem, također Strabagom, na iznos od 7,2 milijuna eura.
Kada četvrta i peta dionica budu gotove, brza cesta između Splita i Omiša imat će izgrađen istočni i zapadni kraj; do kraja ovog ljeta, naime, predviđeno je puštanje u promet dijela obilaznice Omiša s upravo spojenim mostom iznad kanjona Cetine. Preostaje još petnaestak kilometara između TTTS-a i Omiša, opet podijeljenih u više segmenata i u različitim fazama.
Jednom kada bude gotova, brza cesta Split-Omiš, proglašena nacionalnim prioritetom, protezat će se obroncima iznad naselja. No to se, kada se zna da se o njoj govori već nekoliko desetljeća, još uvijek čini kao daleka budućnost.