JUMBO JUICE PO DOBROJ CIJENI

Konačno su i u Hrvatsku stigli aparati za cijeđenje naranči

28.02.2016 u 21:03

Bionic
Reading

Bračno putovanje u Grčku potaknulo ga je da u Hrvatsku dovede novitet koji pozitivno utječe na zdravlje i raspoloženje ljudi. Već prvo ispijanje prirodnog soka od naranče iz aparata iznjedrilo je ideju o postavljanju aparata za cijeđenje soka od naranče, koji se danas mogu pronaći na nekoliko lokacija u gradu. Osim što je sok izuzetno zdrav, cijena je veoma prihvatljiva, pa su korisnici oduševljeni. Sada taj novi proizvod/sok nazivaju jumbo juice, na što je Željko jako ponosan. Kada pokrećete vlastiti posao, važno je da njime napravite nešto čime ćete usrećiti ljude, jer je to smisao života, smatra Željko Rudić, vlasnik tvrtke Jumbo juice

Nakon što je vidio da velik broj europskih zemalja ima takve aparate u ponudi, posebno u velikim tvrtkama, shvatio je da je to projekt na kojem treba raditi i u Hrvatskoj.

'Ideja je nastala kad sam prvi put popio sok iz sličnog aparata, dakle, prije 25 godina, na bračnom putovanju u Grčkoj. Od tada sam na nekoliko mjesta u svijetu viđao takve aparate i bilo je pitanje vremena kad ću se početi baviti ovim poslom. Ovdje se definitivno radi o situaciji gdje ne nalazite vi posao, nego posao nađe vas. Budući da ne postoji zdraviji napitak od cijeđenog soka naranče, koji se može jednostavno ponuditi širokim masama, otkad sam to shvatio, moja glavna misija je da takav proizvod napravim što dostupnijim svima. Od tada sam na putovanjima u Italiji, Španjolskoj i Egiptu vidio da je takva ponuda uobicajena, a kod nas je gotovo i nema. Ono što nude kafići (u 90 posto slučajeva) je jedna izmiksana naranča s dodatkom vode i to nema veze sa 100 posto cijeđenim sokom. Posao sam pokrenuo tek sada, jer su se morale posložiti okolnosti da bi cijeli projekt imao smisla', kaže Rudić.

Zdrav napitak koji oduševljava korisnike

Aparat je osmišljen tako da konzument može vidjeti direktno cijeđenje soka iz naranče i onaj tko ga jednom proba, uvijek se vraća po još. No, sam početak nije bio toliko idiličan.

'S radom sam počeo sredinom prosinca 2015 godine. Imao sam pet postavljenih aparata, ali samo dva na adekvatnim pozicijama, a ostala tri postavljena su tamo gdje sam dobio lokaciju. Kako nisam dobio odgovarajuće lokacije, prihvatio sam i te manje atraktivne. Manje su atraktivne zato što tamo radi mali broj zaposlenih, nije odgovarajući profil zaposlenih i slično. Čak i ove dvije dobre lokacije nisu moj prvi izbor, ali kako nudim potpuno novi proizvod i kao tvrtka sam potpuno novi na tržištu, nisam uspio dobiti lokacije velikih tvrtki, kao i neke veće državne institucije. Na takvim lokacijama, aparat bi imao bar 3 do 4 puta veći promet', kaže nam vlasnik.

Najoduševljeniji ovim novitetom su mladi, obrazovani ljudi, a zanimljiva je činjenica da su žene te koje češće konzumiraju prirodni sok od muškaraca.


'Ciljane skupine i ujedno one koje najviše piju sok su mlađi ljudi, dobro obrazovani, solidnih, dobrih ili odličnih primanja. Jednom riječju, oni koji brinu o sebi. Sok od svježe cijeđene naranče je u prvom redu zdravstvena bomba. Najzdraviji napitak, koji postoji na tržištu. Ujedno naranča ima 57 flavonoida i karotenoida, najviše od sveg voća i povrća. To su tvari koje pomažu pri uklanjanju stanica karcinoma. Ujedno Pomaže zatezanju kože, pripomaže održavanju vitke linije, a da ne govorimo o C vitaminu, koji poboljšava imunitet. Mladi, obrazovani ljudi to znaju i sretni su da su dobili priliku imati takav proizvod na svom radnom mjestu. Treba reći da žene puno više piju sok, jednostavno žene bolje znaju od nas muških, što je dobro', sa smiješkom kaže Rudić.

Čisti sok bez dodataka

Kada korisnik prvi puta odluči probati ovaj sok od naranče uvidjet će bitnu razliku od soka koji kupuje u tetrapaku.

'Kad bismo aparat za cijeđenje soka usporedili s aparatima za druge napitke, onda je razlika nemjerljiva. Ovi aparati daju čisti, 100-postotni sok od naranče, bez dodataka vode, šećera ili ičega drugog. Drugi napitci su zašećerene vodice i nemaju nikakvu nutritivnu vrijednost, odnosno, samo štete. Kad usporedimo aparate koje ja koristim, Zummo aparate, s drugim aparatima za cijeđenje, onda je razlika u tome što je Zummo jedini patentirao cijeđenje soka bez dodira soka s korom. Na taj se način izbjegla gorčina u soku', napominje kreator ovog projekta.

Jedan od problema koji se ipak pojavljuje u ovoj idiličnoj priči, a s kojim manje-više muku muče svi koji pokrenu vlastit posao, je administracija i državne procedure koje treba proći. No, to ga nije omelo da pomoć potraži od Plavog ureda, gradskog ureda za pomoć poduzetnicima, koji je bio od velike pomoći u samim početcima. Na početku je prezentacije radio upravo u Plavom uredu, a sada se sprema prezentirati i ponuditi svoj jumbo juice na specijaliziranim sajmovima, kao što je Hotel i Gastroteh u Zagrebu i Gastro u Splitu.

Danas raspolaže s pet aparata, ali uskoro ima namjeru povećavati broj, jer svakodnevno dobiva nove upite za postavljanje aparata.
'Za sada nije uloženo puno, jer sam aparate dobio u najam, kako bih započeo s radom, ali kad ću morati kupovati nove aparate, trebat će uložiti oko 70.000 kuna po aparatu. Cijena jednog soka od 7 kuna, za koji treba pola kilograma naranče nikako ne može vratiti uloženo, bar ne u nekom kratkom vremenu, ali saznanje da se takvim proizvodom direktno pomoglo ljudima, jer konačno imaju priliku popiti izuzetno zdrav napitak, je nemjerljivo', objašnjava Rudić.

U planu korištenje i narančine kore

Jedan od budućih projekata je svakako iskorištavanje narančine kore, jer u njoj također ima jako zdravih supstanci.

'Idući projekt je partnerstvo s proizvođačem Zummo, koji proizvodi i manje aparate za hotele, restorane, caffe barove (HORECA program). Prodajom tih aparata mogao bi ponuditi svoj jumbo juice na puno više lokacija, puno većem broju ljudi. Sljedeći korak je iskorištavanje kore naranče. Kora se kao nusprodukt soka može iskoristiti za eterično ulje ili za delikatesu, ušećerenu narančinu koru (arancini). Za sad koru ne koristim, jer nisam imao naranču iz eko uzgoja, ali sam prošli tjedan dogovorio suradnju s grčkim proizvođačem neprskane naranče i kada se to realizira, počet ću iskorištavati koru. Iz kore se može financijski dobiti, kao iz soka, pa će i taj projekt pokriti trošak prodaje soka po promotivnoj cijeni', smatra Rudić.

Za sada je najbitnija činjenica da su ljudi prepoznali kvalitetu ovog soka i okrenuli se zdravijem i boljem načinu života, te da je uspio ipak nešto promijeniti u svakodnevnim navikama svojih korisnika.