Najiščekivanija ovogodišnja videoigra se prošlog tjedna napokon pojavila na tržištu, a zbog velikog interesa donosimo pregled manje poznatih detalja iz njene povijesti
Nešto manje od milijun predbilježbi i, prema nekim izvještajima, između tri i pet milijuna igrača prvog dana rezultati su kojima se malo koja igra može podičiti. Govorimo o StarCraftu II koji je 27. srpnja napokon postao dostupan diljem svijeta. O prodajnim rezultatima će se još sigurno naširoko razglabati, što ćemo ostaviti za neku drugu priliku, a vrijeme je da progovorimo o nekim manje poznatim detaljima koji su od StarCrafta napravili svjetski hit.
Priča o StarCraftu započinje u prošlom stoljeću, kada je Blizzard najavio novu strategiju u realnom vremenu. Pripreme za izlazak bile su prilično problematične i autori kao da nisu znali hoće li ga objaviti ili ne - niti jednom verzijom nisu bili previše zadovoljni. Prvotno zakazan za 1997, StarCraft je odgođen za godinu kasnije, što je izazvalo bijes igrača koji su se na službenom forumu organizirali u grupu nazvanu Operation CWAL (Can't Wait Any Longer). Iako nisu ništa mogli protiv Blizzardovih odluka, grupa si je dala zadatak 'osloboditi CD' s igrom za koju su tvrdili da je dovršena, no Blizzard je namjerno ne objavljuje jer želi zavladati svijetom.
U tu svrhu počeli su pisati i čitave priče o uroti koja stoji iza odgode, što je postalo toliko popularno da su na forum svraćali i oni kojima StarCraft nije bio toliko zanimljiv. Dakako, sve je to bilo vrlo zabavno, a grupa je konačnu pobjedu proglasila 1998, kada se StarCraft pojavio u dućanima. Blizzard je na kraju odao priznanje njenim pripadnicima nazvavši cheat za brzu izgradnju građevina u igri upravo njihovim imenom. Te presudne 1998. StarCraft je postao najprodavanija igra godine, a u studenom je izašla ekspanzija Brood War koja je donijela još dodatnih sadržaja. Trenutne brojke govore o preko 11 milijuna prodanih primjeraka, čime StarCraft i dan danas zauzima četvrto mjesto najprodavanijih videoigara za PC, iza The Simsa, The Simsa 2 i World of Warcrafta.
Kao što već vjerojatno svi koji imalo prate scenu znaju, Starcraft je doživio najveću popularnost u Južnoj Koreji, gdje su igrači naprosto poludjeli za igrom koja je postala nacionalni sport. Od spomenutih 11 milijuna, čak 4,5 milijuna primjeraka prodano je upravo u toj azijskoj zemlji u kojoj su se u vrijeme izlaska Starcrafta masovno počeli otvarati cybercafei u kojima su Korejci uživali u mrežnim borbama. Ubrzo su se pojedinci počeli izdvajati iz mnoštva, a izraz 'gosu' - koji označava vrhunskog igrača - potekao je upravo iz vremena Starcrafta, iako se sada koristi u gotovo svim videoigrama. Uskoro je osnovana i profesionalna liga, započeli su prijenosi na nacionalnoj televiziji, a ugovori profesionalnih igrača su premašili stotine tisuća dolara, što je u ostatku svijeta nezamislivo.
Zbog takve popularnosti nastavak je najavljen upravo u Seulu 19. svibnja 2007, premda je sama izrada započela 2003, netom nakon dovršetka Warcrafta III: The Frozen Throne, još jednog popularnog RTS-a. Početni planovi o jednoj igri su zamijenjeni najavom trilogije čiji se prvi dio Wings of Liberty pojavio upravo prošlog tjedna, dok se Heart of the Swarm i Legacy of the Void smatraju ekspanzijama, što sa sobom povlači i nižu cijenu. Zna se da će ekspanzije donijeti nove kampanje, a spekulira se i o novim jedinicama, sposobnostima i građevinama, no točno vrijeme izdavanja još uvijek nije poznato. Kao i kod originalnog StarCrafta, koji je dosad dobio 16 velikih zakrpa i nebrojeno manjih ispravaka, očekuje se da će Blizzard konstantno nadograđivati nastavak.
Naime, već su prvog dana otkriveni brojni bugovi, a osim samih ispravaka, vrijeme će pokazati koje jedinice treba ojačati te koje oslabiti, odnosno na koji način balansirati igru za kojom je poludio čitav svijet. Kako je to Activision svojedobno objavio, od StarCrafta očekuje dugoročnu zaradu između 500 milijuna i milijardu dolara, a kako je krenulo, na dobrom je putu da to i ostvari u vrlo kratkom vremenu. Kako god bilo, volite li strategije u realnom vremenu, obavezno nabavite StarCraft 2 koji ne donosi nikakve inovacije, no toliko je zabavan i zarazan da mu je nemoguće odoljeti.