Obljetnica nesreće u Rudinama
Izvor: Cropix / Autor: Ante Čizmić
Obljetnica nesreće u Rudinama
Izvor: Cropix / Autor: Ante Čizmić
OBILJEŽENA GODIŠNJICA NESREĆE
Četvrta je godišnjica od najveće željezničke nesreće u samostalnoj Hrvatskoj u kojoj je 24. srpnja 2009. godine poginulo šest putnika, dok ih je 55 bilo ozlijeđeno. Na mjestu tragedije u Rudinama kod Kaštela predstavnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture i HŽ-ovih društava položili su vijenac, ali i još jednom izrazili duboku sućut obiteljima poginulih
Ivan Vuković, član Uprave HŽ Infrastrukture, istaknuo je tom prilikom da će HŽ u idućem periodu posvetiti posebnu pažnju sigurnosti željezničkog prijevoza.
'Uvodimo sigurnost na putnim prijelazima. Ove godine planiramo staviti u funkciju oko 50 putnih prijelaza, a dosadašnja praksa bila je dva-tri prijelaza u tri-četiri godine. Isto tako, prvi put smo nakon nekoliko godina tretirali raslinje uz prugu da spriječimo požare. Ne možemo ih spriječiti 100 posto, to je nemoguće. Ove godine smo na ovom dijelu pruge bili dva puta. Sada tretiramo pruge prema Rijeci. Činimo sve u našoj mogućnosti da nadoknadimo ono što nije činjeno 20 godina', ističe Vuković, dodajući da im najveći problem ne predstavlja novac, već vrijeme.
'Osiguranje cestovnih putnih prijelaza zahtijeva projektiranje i postupke javne nabave za kupnju tehnike i instaliranje. Ne možete to preko noći. Konačno ne možemo reći da nemamo novca. Imamo novca koliko treba. Vlada nam je osigurala financijska sredstva na visokoj razini. Ove godine planiramo potrošiti oko dvije milijarde kuna za modernizaciju sustava i to je jedna od najvećih investicija od 80-ih godina', istaknuo je Vuković.
Ipak, još uvijek nećemo moći putovati od Splita do Zagreba za manje vremena.
'Možemo pričati o tome 2020. godine. Najprije moramo do 2016. završiti riječki prometni pravac. Tek tada počinjemo gradnju koja će trajati četiri-pet godina. Tada će nam se otvoriti i mogućnost da to financiramo pomoću europskih fondova.'
Međutim dobre vijesti stižu iz HŽ Putničkog prijevoza koji bi ponovnim uvođenjem nagibnih vlakova mogao smanjiti putovanje dionicom Split-Zagreb na šest i pol sati.
Naime od 2003. godine, kada je nabavljeno osam nagibnih vlakova, samo je jedan u funkciji.
Ipak, do kraja godine njih šest bi se trebalo naći na hrvatskim prugama, rekao je Dražen Ratković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza.
'Dogovorili smo popravak preostalih pet vlakova, a to je moguće učiniti bez većih zahvata. S početkom novog voznog reda, koji stupa na snagu negdje u prosincu ove godine, imat ćemo šest nagibnih vlakova u funkciji', istaknuo je Ratković.