Fehmarnbelt

Najduži svjetski podvodni tunel korak je bliže povezivanju Danske i Njemačke

20.06.2024 u 21:05

Bionic
Reading

Danska i Njemačka korak su bliže povezivanju najdužim podvodnim željezničkim i cestovnim tunelom na svijetu nakon što je u ponedjeljak danski kralj Frederik X. svečano otvorio prvi završeni betonski element

Tunel od 18 kilometara ispod Baltičkog mora povezat će južnu Dansku sa sjevernom Njemačkom i pridonijeti zelenoj tranziciji transportnog sektora. Veza Fehmarnbelt, čije se otvaranje očekuje 2029., također će skratiti putovanje sa sadašnjeg 45-minutnog prijelaza trajektom na samo sedam minuta vožnje vlakom, piše Euronews.

Povezivat će Roedby na danskoj strani s Puttgartenom u Njemačkoj, s daljnjim vezama cestom i željeznicom do središnje Europe i nordijskih zemalja.

Frederik je otkrio ploču na ulazu u prvi dio tunela od 217 metara, koji će kasnije ove godine biti potopljen na morskom dnu na danskoj strani.

Sund & Baelt, tvrtka koja izvodi radove tvrdi da će to biti najduži podvodni tunel. Također će uključivati ​​elektrificiranu željezničku prugu. Očekuje se da će automobili moći prijeći Baltičko more za 10 minuta na četiri trake, a vlakovi će to učiniti za sedam minuta.

Tunel Fehmarn Belt
  • Tunel Fehmarn Belt
  • Tunel Fehmarn Belt
  • Tunel Fehmarn Belt
  • Tunel Fehmarn Belt
  • Tunel Fehmarn Belt
    +4
Tunel Fehmarn Belt Izvor: EPA / Autor: Mads Claus Rasmussen

Godine 2011. odlučeno je da se veza između južnog danskog otoka Lolland i sjevernog njemačkog otoka Fehmarn treba izgraditi kao uronjeni tunel. 

Tunel će se sastojati od 89 betonskih elemenata koji se grade u posebnom objektu u Roedbyhavnu na Lollandu. U svibnju je izliven prvi element. Tunel će koštati će 4,8 milijardi eura, a platit će ga danski porezni obveznici. Danska vlada će kasnije odlučiti o naplati cestarine. Posljednjih godina Danska je izgradila cestovne i željezničke veze sa susjednom Švedskom i između dva velika danska otoka. Godine 2000. veza mosta i tunela preko tjesnaca Oresund povezala je Kopenhagen s trećim najvećim švedskim gradom Malmoom, a 1998. otvoren je cestovni promet između otoka Funen, gdje se nalazi Odense - treći najveći danski grad - i Zelanda, na kojem je smješten Kopenhagen.