Danska i Njemačka korak su bliže povezivanju najdužim podvodnim željezničkim i cestovnim tunelom na svijetu nakon što je u ponedjeljak danski kralj Frederik X. svečano otvorio prvi završeni betonski element
Tunel od 18 kilometara ispod Baltičkog mora povezat će južnu Dansku sa sjevernom Njemačkom i pridonijeti zelenoj tranziciji transportnog sektora. Veza Fehmarnbelt, čije se otvaranje očekuje 2029., također će skratiti putovanje sa sadašnjeg 45-minutnog prijelaza trajektom na samo sedam minuta vožnje vlakom, piše Euronews.
Povezivat će Roedby na danskoj strani s Puttgartenom u Njemačkoj, s daljnjim vezama cestom i željeznicom do središnje Europe i nordijskih zemalja.
Frederik je otkrio ploču na ulazu u prvi dio tunela od 217 metara, koji će kasnije ove godine biti potopljen na morskom dnu na danskoj strani.
Sund & Baelt, tvrtka koja izvodi radove tvrdi da će to biti najduži podvodni tunel. Također će uključivati elektrificiranu željezničku prugu. Očekuje se da će automobili moći prijeći Baltičko more za 10 minuta na četiri trake, a vlakovi će to učiniti za sedam minuta.
Godine 2011. odlučeno je da se veza između južnog danskog otoka Lolland i sjevernog njemačkog otoka Fehmarn treba izgraditi kao uronjeni tunel.
Tunel će se sastojati od 89 betonskih elemenata koji se grade u posebnom objektu u Roedbyhavnu na Lollandu. U svibnju je izliven prvi element. Tunel će koštati će 4,8 milijardi eura, a platit će ga danski porezni obveznici. Danska vlada će kasnije odlučiti o naplati cestarine. Posljednjih godina Danska je izgradila cestovne i željezničke veze sa susjednom Švedskom i između dva velika danska otoka. Godine 2000. veza mosta i tunela preko tjesnaca Oresund povezala je Kopenhagen s trećim najvećim švedskim gradom Malmoom, a 1998. otvoren je cestovni promet između otoka Funen, gdje se nalazi Odense - treći najveći danski grad - i Zelanda, na kojem je smješten Kopenhagen.