Povodom sve češćih najava dolaska UBER-a u Hrvatsku odnosno u grad Zagreb, oglasio se i ORaH da bi upozorio javnost na mnogobrojne kontradikcije u vezi rada tog globalnog operatera taksi usluga
UBER je globalni operater javnih usluga taksi prijevoza koji omogućuje bilo kojem vozaču da putem mobilne aplikacije pruži jeftinu uslugu prijevoza bilo gdje u svijetu gdje UBER ima uspostavljenu svoju mrežu, podsjeća OraH u priopćenju dodajući da se u situaciji kad postoji visoka stopa nezaposlenosti i osiromašenja širokih slojeva stanovništva, ideja čini odličnom jer omogućuje građanima vrlo povoljnu cijenu taksi prijevoza, a istovremeno vozačima daje mogućnost dodatne zarade.
'Međutim, u stvarnosti nije sve baš tako savršeno jer su UBER-ove cijene dampinške i kao prve s tržišta eliminiraju klasične auto-taksije koji već godinama uredno plaćaju koncesijske naknade, pogotovo obrtnike i manje tvrtke. Kad govorimo o konkurenciji UBER-a onda moramo imati na umu da u tu nisku cijenu prijevoza nisu uključeni gotovo nikakvi troškovi. U toj cijeni nema ni benzina, ni troškova održavanja automobila, ni osiguranja putnika, ni troškova zdravstvenog i mirovinskog osiguranja vozača. U UBER-ovoj cijeni nema ni PDV-a ni prireza. To pak znači da država ili grad u kojem operira UBER od te njegove 'usluge' ne dobiva ništa jer je UBER registriran u San Francisku gdje plaća sve propisane poreze. Istovremeno, gradu ili zemlji gdje UBER operira ostaju svi troškovi od komunalne infrastrukture i cesta do socijalnog zbrinjavanja propalih taksista i njihovih obitelji. UBER je sustav koji u praksi doslovno primjenjuje onu staru ostapbenderovsku krilaticu – ideja moja, benzin vaš', piše OraH u svojem priopćenju.
'Francuski taksisti su to na vrijeme prepoznali pa su prije tri mjeseca putem svojeg sindikata izvršili pritisak na francusku vladu organiziravši demonstracije i blokadu svih glavnih prometnica u Parizu i okolici. Rezultat je da je francuski parlament donio zakon kojim se UBER-u zabranjuje rad na teritoriju Francuske. Primjerom Francuza su krenuli i njihove kolege u Njemačkoj pa se nešto slično sprema i u Bundestagu. Ovog proljeća, kad zbog štrajka nije vozila podzemna željeznica, stanovnici Londona su se na svojoj koži uvjerili da UBER nije neka 'dobrotvorna' pojava već da mu je isključivo stalo do profita. U situaciji kad milijuni Londončana nisu mogli otići na posao, UBER-ovi vozači su svoje cijene podigli za čak pet puta. Moramo znati da se cijena prijevoza ne dogovara direktno s vozačem već se ona obračunava u centrali kompanije i naplaćuje putem računa za mobitel jer se tako usluga i naručuje', upozorava OraH.
'Da nešto stvarno 'ne štima' s tom najbrže rastućom svjetskom start-up tvrtkom dokazuju i nedavni događaji u SAD-u', dodaje OraH: 'U SAD-u je nekolicina vozača UBER-a pokrenula sudsku parnicu i traži od tvrtke da im nadoknadi troškove benzina i održavanja automobila jer se smatraju zaposlenicima UBERA, a takve troškove svaka firma redovno snosi. UBER to odbija jer tvrdi da ti ljudi nisu njihovi zaposlenici već samo suradnici. UBER potkrepljuje tu svoju tvrdnju potpisima više stotina vozača koji tvrde da oni, ne bi mogli obavljati mnoge druge poslove da su stvarno zaposlenici UBER-a. Ovaj slučaj govori da neki vozači UBER-a istovremeno rade i za neke druge tvrtke koje su stvarni vlasnici vozila s kojima oni dodatno zarađuju putem UBER-a'.
Stoga, ORaH +poziva sva auto-taksi udruženja i poduzeća koja pružaju javne taksi usluge da se udruže i počnu zajedno djelovati na gradske vlasti kako bi spriječili dolazak UBER-a u Hrvatsku. To je u prvom redu njihov zajednički neposredni interes. Posredno, to je i interes šire lokalne zajednice, koja neće imati nikakve koristi od djelatnosti koja ne plaća poreze ali im ostavlja na brigu mnoge nove socijalne slučajeve'.