Hrvatska je osobno atraktivna destinacija digitalnim nomadima, ali i bogatim turistima koji su i ovog ljeta u velikom broju otkrivali njezine jedinstvene ljepote. Mnogo njih odabralo je Kvarner kao krajnje odredište, a Gordana Kušec Knežević iz luksuznog boutique hotela Ikador otkriva za Novi list što bi se u turističkoj ponudi moglo prilagoditi za goste najdubljeg džepa
Pandemija je zatvorila pristup brojnim destinacijama luksuza do kojih gosti dubljeg džepa dolaze u pravilu zrakoplovima, vrlo često privatnim. Samim time valjalo se preusmjeriti na neke bliže destinacije koje nude visoku kvalitetu. I tu se i Hrvatska, a samim time i Kvarner, našla kao izbor mnogih gostiju visoke platežne moći od kojih su mnogi ovamo stigli po prvi put i otkrili ponudu ove regije i zemlje. Tako je ustvari pandemija na neki način ubrzala transformaciju prema visokoj kvaliteti, odnosno povećala dodatno potražnju za takvom ponudom. Međutim, zapravo se u posljednje desetljeće, a i dulje, u Hrvatskoj stvara ta baza visokokvalitetnog i luksuznog turizma, piše Novi list.
Od Dubrovnika sa svojim vilama i petozvjezdanim hotelima, do Rovinja koji je s Maistrinim ulaganjima u nove luksuzne hotele, ali i privlačenjem svjetskih brend manifestacija, napravio iskorak. Tu su i poznate luksuzne vile u središnjoj Istri. Kvarner u smislu visoke kvalitete također drži korak, iako na prvu možda nije toliko razvikan.
Naime, sama Opatijska rivijera, osim Amadria Park hotela, ima čitav niz manjih visokokvalitetnih hotelskih objekata koji su se svaki svojom specifičnom pričom uspjeli pozicionirati na tržištu te dignuti ponudu rivijere na novu razinu. S jedne strane tu je Design hotel Navis, koji također ove godine bilježi izvrsnu posjećenost, potom Kukuriku, Mali raj, Draga di Lovrana, Villa Ariston, Bevanda te najmlađi član visokokvalitetne ponude, Ikador Luxury Boutique Hotel&Spa.
S obzirom na to da je petozvjezdana premium ponuda očito najtraženija, što uostalom dokazuje i rekordan broj slijetanja malih privatnih zrakoplova u Zračnu luku Krk, Novi list provjerio je što o sezoni kažu u nekim od luksuznih smještajnih objekata na Kvarneru.
Gordana Kušec Knežević, direktorica prodaje i marketinga Ikador Luxury Boutique Hotela&Spa, istaknula je kako je ovogodišnja sezona nadmašila čak i u startu visoka očekivanja.
'U usporedbi s prošlom godinom, radi se o znatnom povećanju. Tako smo, primjerice, vrhunac sezone, odnosno srpanj i kolovoz, zaokružili s gotovo stopostotnom popunjenošću. Ove smo godine otvorili svoja vrata još u ožujku, te smo već tada bilježili izvrsne rezultate zahvaljujući domaćim gostima, no možemo reći da smo osjetni porast potražnje osjetili nakon ponovnog otvaranja Austrije i Njemačke u svibnju, te se već tada dalo naslutiti da bi sezona mogla biti vrlo uspješna', rekla je Kušec Knežević, dodajući da u Ikadoru najveći udio gostiju dolazi s tržišta njemačkog govornog područja, što je i prirodno za ovu destinaciju, no u samoj glavnoj sezoni tu odmah slijede Rusi, Ukrajinci, Britanci i gosti iz SAD-a.
Otkriva da je pandemija donijela i nešto pozitivno.
'To je da su nas silom prilika počeli otkrivati i luksuzne agencije i turoperatori koji do ove godine nisu niti razmatrali Hrvatsku kao zanimljivu destinaciju, i to ponajviše zbog manjka zaista luksuznog smještaja i usluge na kakvu su navikli njihovi klijenti. Zbog nesigurnosti i manjka letova u daleke luksuzne destinacije, počeli su otkrivati i Hrvatsku zbog blizine i sigurnosti putovanja, pa tako i Opatijsku rivijeru. Stoga smo period karantene i lockdowna ove i prošle godine iskoristili upravo za intenzivnu promociju hotela i destinacije na raznim virtualnim sajmovima i radionicama za luksuzni turizam, a to se pokazalo kao pun pogodak'.
Prirodne ljepote, povijest, arhitektura i gastronomija su neupitno naišli na reakcije oduševljenja, no ono što nam i dalje nedostaje je infrastruktura i sadržaji kojima bismo mogli uspješno pratiti potražnju u luksuznom segmentu.
Tako naprimjer naši gosti koji dolaze privatnim helikopterima umjesto heliodroma koriste nogometno igralište u Lovranu, oni koji dolaze privatnim avionima moraju sletjeti na krčki aerodrom kojem nužno treba renovacija i razvoj, ukazala je direktorica prodaje i marketinga opatijskog Ikadora.
Velik iskorak u smjeru luksuznog turizma napravila je i Jadranka grupa, odnosno Lošinj Hotels&Villas u svojoj petozvjezdanoj zoni Čikat gdje se nalaze hotel Bellevue, Boutique hotel Alhambra, te luksuzne vile Augusta, Hortensia i Mirasol. Ove godine na Čikatu se primjerice odmarao i Roger Federer, a svojim su gostima u zoni priuštili čitav niz gastro i wellness događanja. Inače, wellness i spa ponuda ove zone višestruko je nagrađivana i jedan je od njihovih najprepoznatljivijih dijelova ponude. No tu je i i niz drugih detalja, poput usluge batlera, gastronomske ponude s gostovanjima kuhara nositelja Michelinovih zvjezdica, usluge prijevoza avionom privatne zrakoplovne tvrtke i slično.
'Naši objekti s pet zvjezdica imaju više hrvatskih gostiju nego ikad prije, ali ključna tržišta su nam i dalje Njemačka i Austrija, dok su nadolazeća tržišta poput Ukrajine, Švicarske i Češke zabilježila značajan porast u broju dolazaka, što je pozitivan trend za koji očekujemo da će se nastaviti', kazali su u LH&V-u, dodajući i kako je većina zaposlenika cijepljena, kao i mnogi gosti koji također prepoznaju kontinuiranu predanost strogom pridržavanju epidemioloških mjera kako bi svima omogućili sigurnost.