NEZADOVOLJNI STUDENTI

‘Plaćamo 500 kuna, a ne radi grijanje i nemamo internet!’

01.12.2015 u 12:50

Hostel Industrogradnja

Izvor: Promo fotografije / Autor: Tin Koren/Global

Bionic
Reading

Nakon što je zbog propalih natječaja kasnila obnova studentskih domova u Zagrebu te je cijeli proces započeo tek uoči nove studentske godine, a iz uprave Studentskog centra naglašavali su da će sve biti u redu sa smještajem studenata, novine studenata Fakulteta političkih znanosti - Global - u najnovijem broju u tekstu Tanje Gooner otkriva da su studenti koji su završili u hostelu Industrogradnje izvukli deblji kraj

Kad je počela obnova studentskih domova u Zagrebu, vlasnici hostela Industrogradnja velikodušno su ponudili smještaj za 300 studenata. Međutim, hostel još nije potpuno funkcionalan, a studenti sve više negoduju zbog problema s internetom i grijanjem te previsokim stanarinama. Naime, grupa Industrogradnja obećala je da će do 1. listopada 2015. biti završeni radovi u hostelu. Za 500 kuna, koliko studenti mjesečno izdvajaju za stanarinu, rečeno je da će dobiti smještaj u trokrevetnoj sobi, imati grijanje, Wi-Fi i uredne sanitarne čvorove, piše Global.

Očekivali su više

'Živjela sam pet godina u domu Stjepan Radić. Smještaj je bio treće kategorije i plaćala sam 200 kuna na mjesec. Nikad se nije dogodilo da čistačice nisu oprale tuševe, umivaonike ili zahodske školjke. Stvari su se redovito popravljale i voda nije curila po tjedan dana kao ovdje. Uostalom, čini mi se da ta voda iz začepljenih cijevi smrdi i ne želim se tuširati u takvim uvjetima. Pa, Bože dragi, ljudi smo i zaslužujemo osnovnu higijenu!' kazala je za Global jedna ljutita studentica.

'Veličina soba je zadovoljavajuća, ali taj prostor treba zagrijati, što mi se čini gotovo nemoguće. Cimerice i ja spavamo u vestama, a iz madraca vire opruge koje bodu u leđa. Mislim da su nam mogli osigurati stare madrace iz ‘Stjepana Radića’. Cimerici nije popravljen ormar iako se već tri puta žalila da joj nedostaju police, ali oni i dalje ignoriraju naše molbe', rekla je Kornelija Klarić, jedna od stanarki hostela.

'Imali smo mjesec dana da završimo radove, a hostel nije bio u funkciji godinama. Nekada su na prvom katu stanovali radnici, oko 20 njih, a drugi i treći kat bili su prazni. Prema tome, bilo je jako teško sve radove obaviti na vrijeme i opremiti cijeli hostel u tako kratkom roku za 297 studenata. Prizemlje smo doveli u funkciju, opremili smo još šest soba u koje ćemo primiti još nekoliko studenata, napravili smo sanitarni čvor, opremili smo dnevni boravak u kojem će studenti moći učiti, uskoro dolazi oprema za praonicu, priprema se teretana, odnosno dvorana za vježbanje. Sljedeći korak su kafić te restoran u stilu menze. Nakon što se završe renovacije u studentskim domovima Cvjetno i Stjepan Radić, ovo će i dalje ostati smještaj za studente', rekla nam je pak Gordana Babić, koordinatorica hostela.

Ima svakakvih studenata

U hostelu su smješteni i studenti koji nisu dobili subvenciju, a prijavili su se na natječaj. Navode da im je ovaj smještaj prihvatljiviji nego boravak u stanu, koji je mnogo skuplji.

S druge strane, studenti koji primaju subvenciju ističu da se namjeravaju preseliti odmah po završetku radova u domovima. Portir svakodnevno prima nekoliko žalbi, pretežno na grijanje i internet. Također, stanari hostela često izražavaju svoje nezadovoljstvo i u zajedničkoj grupi na Facebooku.

Uprava hostela je svjesna nezadovoljstva studenata, ali navode da čine sve što mogu kako bi svaki problem riješili što djelotvornije u što kraćem roku.

'Mnogi se studenti žale na probleme s internetom i grijanjem, ali razlog za to je što hostel već dugo godina nije korišten. Studentima s pritužbama na grijanje ponudi se strujni radijator ili im se predloži premještaj u drugu sobu, ali oni se ne žele preseliti. Međutim, nisu svi studenti isti, pa tako ima i onih koji rade razne nepodopštine - razbijaju, bacaju smeće, bacaju cijele role papira u zahod, zbog čega se on začepi', kažu iz hostela.

Brojne su pritužbe na internet, osobito zbog nemogućnosti prijave na Merlin, Studomat i sl. U hostelu kažu da na to ne mogu utjecati jer tu odgovornost snosi CARNET. Smatraju da je 500 kuna optimalna cijena, posebno jer imaju velike troškove u ovoj fazi renoviranja i ulaganja.

'Industrogradnja nije ušla u ovaj proces zbog zarade, imali smo prazan prostor i htjeli smo izaći u susret studentima i ponuditi im smještaj. S vremenom ćemo se naviknuti jedni na druge, ali mi moramo komunicirati u domu, a ne izvan, jer to ništa ne znači i to ništa neće riješiti', objasnila je Babić.

Problem je u lokalnoj mreži, a ne u CARNetu

Na informacije objavljene u članku reagirala je Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet, koja povezuje dodatnu lokaciju Studentskog centra Sveučilišta u Zagrebu na adresi Poljanička 5 (Hostel Industrogradnje) od 6. listopada 2015. godine. Navode da je sporna lokacija spojena pasivnom optičkom vezom nominalne brzine od 1 Gbps. 'Dana 21. listopada 2015. godine Vladimir Jakčin iz Studentskog centra na prigovor studenata prijavljuje CARNetu problem s vezom, nakon čega je dežurni tim CARNeta izašao na teren (dana 29. listopada 2015. g.) te utvrdio da je dostupna brzina veze veća od 400 Mbps, što je više nego dovoljno za uredno funkcioniranje Interneta na toj lokaciji Studentskog centra (Hostelu Industrogradnje). Istim izvidom je utvrđeno da problem vjerojatno predstavlja lokalna mreža (LAN) Studentskog centra (Hostela Industrogradnja), s čime se gospodin Jakčin složio te rekao da se problem s LAN-om rješavati s vlasnikom objekta. Stoga je netočna tvrdnja iz članka 'U hostelu kažu da na to ne mogu utjecati jer tu odgovornost snosi CARNET', budući da odgovornost za lokalnu mrežu unutar samog studentskog doma (hostela) snosi vlasnik objekta, a ne Hrvatska akademska i istraživačka mreža CARNet', stoji u priopćenju koje potpisuje Goran Škvarč, koordinator informiranja i odnosa s javnošću CARNeta.



393157 ,395797 ,406074 ,404917