Početak gradnje mosta preko Save između Hrvatske i Bosne Hercegovine na paneuropskom cestovnom koridoru 5C od Budimpešte preko Osijeka do Ploča, obilježen je u srijedu polaganjem temeljnog kamena kod mjesta Donji Svilaj u općini Odžaku u bosanskoj Posavini.
Most dug 660 metara stajat će 22,3 milijuna eura bez PDV-a, a troškove će podijeliti Hrvatska i BiH uvelike se oslanjajući na EU. U ime hrvatske vlade svečanosti je nazočio tehnički ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković koji je rekao kako će most kod Svilaja spojiti dvije susjedne i prijateljske zemlje. 'Ovo je danas veliki dan, ne samo za naše dvije države nego i Posavinu i Slavoniju, jer ovaj infrastrukturni projekt nudi perspektivu i jednima i drugima, da ljudi ostaju s obje strane Save, a ne da odlaze u druge države', rekao je.
Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Ismir Jusko rekao je kako će se s mosta kod Svilaja pružati pogled prema mjestu ka kojem BiH ide sigurnim koracima i gdje pripada, a to je Europska unija. 'Interes BiH za cestovnom povezanošću je nemjerljiv, posebno u svjetlu činjenice da se nalazi na mreži europskih koridora koji direktno povezuju različite i udaljene krajeve Europe čime se BiH kvalitetno integrira u europske tokove', rekao je Jusko.
Po riječima predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH Denisa Zvizdića, most kod Svilaja će i fizički povezati BiH i Hrvatsku te pridonijeti boljoj suradnji dviju prijateljskih država. 'Ujedno, ovaj projekt predstavlja pravu simboliku vrlo jasno definiranih prioriteta na kojima radi Vijeće ministara BiH, kao i prošla a i sljedeća hrvatska vlada, a to je namjera da naše odnose i suradnju podignemo na višu razinu i u tom smislu kreiramo kvalitetnu i prosperitetnu budućnost cijele regije, a ne samo zapadnog Balkana', rekao je Zvizdić.
Most preko rijeke Save kod Svilaja je spona autoceste na Koridoru 5c između BiH i Hrvatske, odnosno dionice autoceste u Hrvatskoj Sredanci - granica Bosne i Hercegovine i dionice u Bosni i Hercegovini Odžak - granica Hrvatske. Izvođač radova je poslovna udruga Viadukta i kompanije Hering Široki Brijeg, a planirani rok završetka radova je dvije godine.
Financiranje bosansko-hercegovačkog dijela je osigurano putem zajma EU-a i iz vlastitih sredstava dok je financiranje hrvatskog dijela mosta osigurano putem CEF fonda 58 posto te kredita Europske investicijske banke 42 posto.