Nakon što je ministar obrane Damir Krstičević u ponedjeljak otkrio kako će se avioni tipa F-16 Barak, koje Hrvatska kupuje od Izraela, nazivati Oluja i Bljesak, prvi čovjek MORH-a je nadodao kako će dvosjedne verzije tog višenamjenskog lovca na repu imati sliku legendarnog hrvatskog pilota Rudolfa Perešina koji je MiG-om 21 na početku Domovinskog rata prebjegao iz bivše JNA u Austriju. Jedna članica NATO-a već otprije na svojim lovcima MiG-29 ima sliku pilota hrvatskog porijekla koji se i kao pilot britanskog Ratnog zrakoplovstva (RAF) iskazao tijekom Bitke za Britaniju
Ministar obrane i potpredsjednik Vlade RH Damir Krstičević u ponedjeljak se u Zagrebu sastao s austrijskim kolegom Marijem Kunasekom, s kojim je otvorio temu povratka aviona MiG-21 kojim je Rudolf Perešin u listopadu 1991. napustio JNA sletjevši u Klagenfurtu, nakon čega se uz riječi: 'Ja sam Hrvat, ne mogu i neću pucati na Hrvate!' pridružio tek osnovanom Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu.
Krstičević je s Kunasekom dogovorio povratak letačkog odijela u Hrvatsku, a još uvijek se iznalazi rješenje za povratak lovca kojim je Perešin prebjegao iz JNA. Tom prilikom je Krstičević najavio kako će se u čast pobjedničkih akcija Hrvatske vojske jednosjedne verzije F-16 koje do 2020. trebaju stići iz Izraela nazivati Oluja, dok će dvosjedi nositi naziv Bljesak te će njihovi repovi biti oslikani Perešinovim likom.
Slika jednog lovačkog asa, Poljaka hrvatskog porijekla Miroslawa Ferića, već se nalazi na repu MiG-a 29 u sastavu poljskog ratnog zrakoplovstva, koje je na taj način željelo sačuvati sjećanje na svoje ratne veterane, među kojima je i hrabri Travničanin koji je tijekom Drugog svjetskog rata kao pilot poljske 303. lovačke eskadrile Kraljevskog ratnog zrakoplovstva Velike Britanije sudjelovao u Bitki za Britaniju.
Ferić je rođen 1915. godine u Travniku. Majka mu je bila Poljakinja, a otac Hrvat, a obitelj se iz Bosne i Hercegovine 1919. seli u Poljsku, u kojoj Ferić diplomira na kadetskoj letačkoj školi u Deblinu, nakon čega služi u 111. eskadrili kao potporučnik.
>>> [VIDEO] Prvi hrvatski pilot isprobao izraelske avione, evo kako je to izgledalo
U vrijeme invazije na Poljsku 1939. godine Ferić je raspoređen u Potražnu brigadu u kojoj je bio zadužen za obranu Varšave. Tijekom zračne obrane poljske prijestolnice njegov zrakoplov PZL P.11 bio je teško oštećen, no Ferić se uspješno izbacio padobranom.
U suradnji s drugim pilotom 8. rujna 1939. oborio je njemački zrakoplov Hs 126, no pripisuje su se i pobjeda kada je u suradnji s kolegom oborio njemački teški dvomotorni lovac tipa Bf 110.
Dva tjedna kasnije Ferić je, s drugim poljskim zrakoplovcima, dobio naredbu da se evakuira u Rumunjsku. U Rumunjskoj je bio interniran, no pobjegao je morem u Francusku te je kratko vrijeme kao pilot poljske eskadrile u sklopu francuskog ratnog zrakoplovstva štitio nebo iznad Nantesa.
Nakon pada Francuske u lipnju 1940. Ferić je s kolegama evakuiran u Veliku Britaniju te nastavlja obuku u Kraljevskim zračnim snagama. Raspoređen je u 303. poljsku eskadrilu s bazom u Northoltu u zapadnom Londonu, odakle svojim Hurricaneom polijeće u susret nacističkoj zračnoj invaziji.
Već prvog dana oborio je njemački lovac Bf-109, a dva dana kasnije vjerojatno je oborio još jedan, no zbog oštećenja na zrakoplovu bio je primoran na prisilno slijetanje. U nadolazećim danima obara još sedam njemačkih lovaca te bombarder.
Nakon odmora njegova eskadrila ponovno je aktivirana u siječnju 1941. Ovoga puta Ferić je letio Spitfireom nad Francuskom kao pratnja bombarderima, a u jednoj akciji u siječnju 1942. gine nakon što nije uspio provući svoj lovac i spasiti se padobranskim skokom.
Ferić je jedanaesti najbolji poljski as s osam i 2/3 potvrđenih te nepotvrđenom pobjedom, a u čast njemu jedan poljski lovac tipa MiG-29 na svojem repu ima njegov portret iz doba Bitke za Britaniju.