NESREĆA NA GLAVNOM KOLODVORU

Povjerenstvo okrivilo Gredelj i Održavanje

30.01.2010 u 22:25

Bionic
Reading

Za željezničku nesreću na Glavnom kolodvoru u Zagrebu koja se dogodila 21. prosinca i u kojoj je ozlijeđeno 68 ljudi odgovorni su TŽV Gredelj te Održavanje vučnih vozila, zaključilo je istražno povjerenstvo HŽ-a

Članovi HŽ-ovog povjerenstva smatraju da su vlaku koji je vozio na relaciji Sisak - Zagreb kočnice otkazale zato što je došlo do propuhivanja jednog ili oba kočna cilindra na oba postolja lokomotive te jednog ili oba kočna cilindra na vagonu. To se dogodi ili zbog kvara u pripremi stlačenog zraka ili zbog kvara na nekom dijelu kočnice.

Zanimljivo je to što je povjerenstvo utvrdilo da je lokomotivi istog vlaka i dan prije nesreće otkazala kočnica na tzv. B postolju te je bila na izvanrednom popravku u Održavanju vučnih vozila.

Međutim, popravak je trajao samo sat i pol, od 21 do 22.30 sati, pa povjerenstvo smatra da je to bilo nedovoljno za radove koji su navedeni u odjavi, što 'navodi na zaključak da prijavljena neispravnost nije kvalitetno otklonjena'.

Povjerenstvo je također utvrdilo da je podatak o vremenu odjave tj. završetku popravka naknadno ispravljan. U izvješću pak stoji kako je odgovornost Održavanja vučnih vozila ta što 'za ispravnost kočnica i kočionih uređaja jamči održavatelj'.

Gredeljeva pak krivica jest, smatraju članovi povjerenstva osim Ivana Perkovića, to što njegove radionice koje 'održavaju kočnice moraju osigurati pogonsku ispravnost i besprijekorno djelovanje kočnica u periodu između dva redovna popravka'. No, piše dalje tu tom izvješću, 'nadzor nad kakvoćom popravaka vitalnih sigurnosnih uređaja na željezničkim vozilima nije na zadovoljavajućoj razini'.

Povjerenstvo je uočilo da mjerne instrumente kojima se Gredelj koristi nije ovjerila vanjska ustanova koja je ovlaštena za umjeravanje instrumenata. Institucija koja je izdala certifikat Gredelju za glavnu radionicu više ne postoji te, stoji u istražnom izvješću, nije poznato tko nadzire kakvoću popravaka, a Komisija za kočnice ne radi.

Stoga je povjerenstvo, među ostalim, preporučilo da glavna Gredeljeva radionica za kočnice ishodi važeći certifikat za popravke kočne opreme.