Predsjednica Udruženja ugostiteljskih djelatnosti HGK Jelena Tabak poručila je u subotu u HTV-ovu središnjem Dnevniku da ugostitelji ne namjeravaju gubiti goste neopravdanim dizanjem cijena, ali i da se cijene moraju korigirati ako troškovi i dalje budu rasli.
Nakon uvođenja eura 1. siječnja u javnosti se pojavilo nezadovoljstvo zbog rasta cijena, zbog čega je i Vlada zaprijetila intervencijom. U ugostiteljstvu su cijene porasle između 1 i 10 posto.
Tabak je rekla da se nada, ako je netko krivo zaokružio cijene pri konverziji, da će to ispraviti jer su pravila jasno propisana. Međutim, naglasila je da su još prošle godine imali porast ulaznih troškova i preko 30 posto.
'Prema tome, cijene su tijekom prošle godine opravdano rasle. Ako nekome i dalje rastu ulazni troškovi, on to vrlo lako može dokazati inspektoru zašto je poskupio, a ne krivo konvertirao', rekla je Tabak za HRT.
Upitana o eventualnim crnim listama, rekla je da se već samim neopravdanim dizanjem cijena tjeraju gosti.
'Danas je, izboriti se za svakog gosta, itekako teško, tako da vjerujem da ugostitelji neće piliti granu na kojoj sjede, a ako postoji razlog zašto su poskupili, vjerujem da će onda to moći i opravdati, rekla je Tabak, dodajući da su prema kratkoj analizi cijene u ugostiteljstvu generalno išle gore samo u lipama.
Govoreći o ulaznim troškovima, istaknula je da je cijena energenata bila najveće povećanje. Dodala je da je rasla i cijena hrane, preko 30 posto, kao i cijena radne snage. Rekla je i da im je u razdoblju prije pripreme za euro PDV preko noći porastao dvostruko.
'Tada su to ugostitelji iznijeli i nisu povećavali cijene i iznijeli smo ovu cijelu godinu, otvoreno i vrlo slobodno mogu reći da smo amortizirali inflaciju jer nam cijene izlaznih troškova nisu išle toliko više koliko su nam išle cijene ulaznih troškova', rekla je Tabak.
Rekla je da su Vladi sto puta zahvalili na svim mjerama koje su povukli kad je trebalo, ali da nisu čuli da je njima itko zahvalio što, kako je rekla, u ugostiteljstvu imaju najveću stopu poreza od svih drugih konkurentnih zemalja.
'Ako je problem nekome zato što je kava išla gore 12 lipa, vjerujem da će to ugostitelj vrlo lako korigirati, da zbog toga neće propasti', rekla je Tabak.
'Nikome nije u interesu gubiti goste, i onda u konačnici i radnu snagu, poručila je.
Međutim, rekla je da se cijene moraju korigirati ako svi troškovi i dalje budu rasli jer u protivnom idu u minus te riskiraju svoju firmu i sva radna mjesta koja imaju.