Talijanska vlada u petak je za 12 mjeseci produljila proglašeno stanje katastrofe na otoku Giglio pred kojim godinu dana nakon havarije još leži olupina kruzera Coste Concordije, a njegov vlasnik savjetovao je preživjelima i obiteljima žrtava nesreće da komemoracije ne održe na otoku koji je premalen za tolik broj ljudi
Golemi brod s više od 4.000 putnika i članova posade nasukao se 13. siječnja 2012. kod otočića Giglio pri čemu su 32 osobe poginule. Krivnju najvećim dijelom snosi kapetan Francesco Schettino koji je brod doveo preblizu obali i pogodio podvodnu stijenu.
Michael Thamm, novi čelnik kompanije Costa Crociere u čijeme je vlasništvu Concordia, odaslao je bivšim putnicima i obiteljima žrtava pismo kojim ih poziva da komemoracije održe u vlastitim domovinama jer iz logističkih razloga otok ne može primiti tisuće ljudi i jer se prisjećanje treba obaviti u krugu obitelji.
Agencija AFP prenosi da se takvom naputku oštro usprotivila udruga francuskih stradalnika Concordije koja podsjeća da se kompanija od početka ponašala 'nehumano i neprihvatljivo'. Naprotiv, otočani su razumjeli tragediju i maksimalno pomogli putnicima koji im na godišnjicu žele zahvaliti, ističe predsjednica francuske udruge Anne Decre
Produljenje stanja katastrofe na otoku potrebno je za složene operacije ispravljanja nakošenog broda i njegova uklanjanja, objavila je talijanska vlada dva dana uoči komemoracije.
Oglašeno stanje prirodne katastrofe omogućuje lokalnim vlastima da brže i bez birokratskih procedura saniraju posljedice katastrofe, napominje agencija AFP.
Talijanska organizacija za zaštitu okoliša Legambiente poigrala se imenom broda na poruci zastave koju je razvila u petak na otoku tražeći 'hitno uklanjanje Coste Discordie' (što znači nesloga).
Mastodont od 114.500 tona, koji još nakošen leži kraj otoka, trebao je biti izvučen u veljači 2012. U listopadu su američki i talijanski stručnjaci najavili da će biti uklonjen prije nego stigne ljeto u Toskanu, izrazito turističku regiju, a sada se pak govori da će olupina biti izvučena u rujnu.
Brod, koji je još krcat tonama hrane, namještaja i putničke opreme, treba biti ispravljen uz ponoć metalnih kutija ili kesona da bi zatim bio otegljen kako bi se spriječilo onečišćenje okoliša, piše BBC.
U intervjuu za dnevnik Il Messaggero od petka, zapovjednik broda Schettino, kojega smatraju glavnim krivcem, povjerio je da mu je 'velik san ponovno kormilariti', no dobro zna da je to 'zabranjen san, strast čitava njegova života, ono što više ne smije raditi'.