KOŠARICA IZ ZAGREBA

Propala privatizacija HŽ Carga, Rumunji u šoku!

24.01.2014 u 20:51

Bionic
Reading

Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture prekinulo je pregovore s rumunjskom Grampet grupom o kupoprodaji HŽ Carga, jer je tijekom pregovora došlo do značajnijih odstupanja od uvjeta iz obvezujuće ponude, izvijestili su danas iz Ministarstva. Rumunji su navodno u šoku

Predstavnici rumunjskog Grampeta su 'u šoku' zbog prekida pregovora o kupoprodaji HŽ Carga i nisu očekivali takav epilog pregovora, prva je reakcija koja se večeras mogla dobiti od zagrebačkog izvora Grampeta.

Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture objavilo je danas da je prekinulo pregovore s rumunjskom Grampet grupom o kupoprodaji HŽ Carga, jer je tijekom pregovora došlo do značajnijih odstupanja od uvjeta iz obvezujuće ponude.

'Rumunji su 'u šoku', uopće nisu očekivali ovakav epilog pregovora', kazao je zagrebački izvor Grampeta.

Najavljuje da će se rumunjska tvrtka službeno oglasiti o prekidu pregovora.

'Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture danas je obavijestilo predstavnike S.C. Grup Feroviar Roman S.A. iz Bukurešta o nemogućnosti nastavka pregovora o kupoprodaji HŽ Carga. Unatoč obostranoj volji da dođe do zaključivanja kupoprodajnog ugovora o kupnji 75 posto poslovnih udjela HŽ Carga od strane kompanije Feroviar, članice rumunjske grupacije Grampet Grupe, tijekom pregovora došlo je do značajnijih odstupanja od uvjeta danih u obvezujućoj ponudi, a hrvatska strana u tim okolnostima nije u mogućnosti nastaviti pregovore', navodi se u priopćenju Ministarstva.

Ministarstvo iznosi i neke od razloga zbog kojih ne može nastaviti pregovore s Grampetom. Tako navode da S.C. Grup Feroviar Roman nije u pregovorima osigurala relevantne dokaze da mogu pribaviti zamjenska jamstva za trenutno važeća državna (što je dodatno provjereno s bankama vjerovnicima s kojima je rumunjska tvrtka ostvarivala kontakte).

Prijedlog Ugovora koji je rumunjska tvrtka poslala 'ni približno nije usklađen s uvjetima iz natječaja, odnosno uvjetima iz obvezujuće ponude i kao takav je neprihvatljiv', ističu iz Ministarstva. U prijedlogu ugovora navode se preduvjeti za zaključivanje transakcije za koje bi država trebala izdati dodatna odgovarajuća jamstva, a što je, kako se naglašava u priopćenju, apsolutno neprihvatljivo.

'Također neprihvatljivo je i traženje jamstva države da u narednom razdoblju na tržište neće ulaziti drugi operatori; da se u potpunosti riješi problematika vezana uz imovinu koja se trenutno tretira kao javno dobro; da država na sebe preuzme trošak zbrinjavanja viška zaposlenika, te traženje da država osigura produljenja i ekskluzivnost ugovora s glavnim korisnicima usluga HŽ Carga te da država preuzme financijske rizike ishoda svih postojećih sudskih sporova', ističu iz resora prometa.

Iz Ministarstva navode kako nije prihvatljiv ni posljednji zahtjev za provođenjem još jednog dubinskog snimanja HŽ Carga, budući su tijekom prethodna dva dubinska snimanja na uvid pruženi svi raspoloživi podaci, pa je stoga provođenje još jednog dubinskog snimanja nepotrebno.

Jedini podaci koji nisu predočeni odnose se na komercijalne uvijete iz ugovora s korisnicima usluga HŽ Carga, a koji predstavljaju poslovnu tajnu do trenutka jasnog dokazivanja da je zaključivanje transakcije izvjesno, ističu iz Ministarstva.

"Neprihvatljiv je i formalno pravno neprovediv prijedlog da se dio državnih jamstava, odnosno postojećeg duga, kompenzira s imovinom HŽ Carga nakon njihovog preuzimanja", zaključuje se u priopćenju Ministarstva.

Iz Ministarstva su za ponedjeljak, 27. siječnja najavili konferenciju za novinare na temu stanja i planova za HŽ Cargo, na kojoj će sudjelovati ministar Siniša Hajdaš Dončić te čelnici HŽ Carga.