'Umoran pilot je opasan pilot', poručili su s prosvjednog skupa u Zagrebu piloti Croatia Airlinesa, koji su podržali aviomehaničari, kontrolori leta i stjuardese. Dvjestotinjak ih se, u organizaciji svojih sindikata, okupilo pred Agencijom za civilno zrakoplovstvo
Negoduju jer je Agencija u roku od samo jednog dana i bez konzultacije sa strukom odobrila izmjene internog pravilnika CA kojima je omogućeno produženje radnog vremena pilota uz minimalne odmore, što direktno utječe na odmor pilota.
'Tom je odlukom ugrožena sigurnost posade i putnika. Ne smijemo čekati da se dogodi nesreća pa tek onda reagirati. To bi bilo katastrofalno za putnike, za osoblje zrakoplova, za našu kompaniju, ali i za Hrvatsku', kazao je Andre Šarinić, predsjednik Sindikata prometnih pilota, navodeći i istraživanje Europske agencije za sigurnost, koje pokazuju kako je vjerojatnost nesreće višestruko veća ako piloti rade smjene od 13 ili više sati.
Odobravajući spornu izmjenu, Agencija se pozvala na minimalne europske propise protiv čije primjene prosvjeduju piloti diljem Europe. Mnoge države i nacionalne i komercijalne kompanije svoje standarde drže visoko iznad propisanog minimuma, ističu piloti, pa tako kolege im u Britaniji smiju biti na dužnosti najviše 55 sati tjedno, u Srbiji 40 sati tjedno, a u Hrvatskoj čak 60 sati tjedno. U Finskoj, Nizozemskoj, Italiji, Španjolskoj i većini drugih članica EU 'split duty' odnosno noć 'prerezana' minimalnim odmorom nije dozvoljena, osim na primjer kod kvara zrakoplova.
Nico Voorbach, predsjednik Europske udruge pilota, istaknuo je kako je odluka u suprotnosti sa sigurnosnim standardima većine EU zemalja, ali i SAD-a.