Jedan od najvećih apsurda u hrvatskoj graditeljskoj povijesti - autocesta između Zagreba i Siska - još nije došla ni do Zagreba ni do Siska. A sutra će premijer otvoriti novih nekoliko kilometara koji su se gradili posljednjih šest godina i koji, kao i oni prethodni, još ne vode nikamo. Na što je potrošeno čak tri milijarde kuna, istražio je RTL
Prepuna je znakova za Zagreb i Sisak, ali do tih gradova ni nakon devet godina gradnje autocesta A11 ne vodi, piše RTL.
Njome je tijekom godina prošlo više premijera, ministara i dužnosnika na raznim otvaranjima nego što dnevno prođe automobila, a sutra slijedi novo takvo otvaranje. No u tih nekoliko desetaka dosad izgrađenih kilometara utrošeno je tri milijarde kuna.
Gradnja je svečano otvorena 2006, tri godine gradilo se devet kilometara, pa opet svečano otvorenje, a onda još šest godina za novih 11,2 kilometra.
Sutra će se moći još 11 kilometara do Lekenika, no ostaje vječno pitanje - kada će do Siska?
Znaju projektanti otprilike kuda bi prolazilo tih posljednjih 10 kilometara do Siska, ali nitko se ne usudi predvidjeti datum završetka radova.
Jednake duljine je i sjeverni dio prema Zagrebu. Ključni dio autoceste A11 je između čvora Velika Gorica jug i zagrebačkog Jakuševca, no ondje su zasad tek obrisi ceste prema Zagrebu, a Zagreb je još uvijek nedosanjani san.
Iz HAC-a uvjeravaju da će do kraja godine biti dovršena. Za prvu dionicu dosad se nije naplaćivala cestarina, a od sutra će se plaćati četiri, odnosno devet kuna do Lekenika.
'To je izuzetno velika cijena jer dionica nije još završena', smatra načelnik Općine Lekenik Ivica Perović.
'To se neće isplatiti većini ljudi ovdje', kaže Ivo Božić iz Lekenika.
S ovim problemom susrest će se sutra i premijer, a on je na početku svog mandata rekao da neće ići na ovakva otvorenja, no promijenio je odluku u izbornoj godini.