Hrvatski sabor brzinski je u srijedu poslijepodne raspravio prijedlog Zakona o provedbi europske uredbe o praćenju emisija ugljikova dioksida iz pomorskog prometa, po kojem će od iduće godine hrvatski brodari biti dužni izvješćivati o emisijama
U uvodnom obrazloženju državni tajnik Ministarstva zaštite okoliša i energetike Mario Šiljeg istaknuo je kako pomorski promet jedini dosad nije nije bio obuhvaćen obvezom Europske unije za smanjenje emisije stakleničkih plinova, pa je zato na razini EU uspostavljen sustav za praćenje emisija CO2, izvješćivanje o njima i njihove verifikacije na temelju potrošnje goriva brodova.
'Zakon utvrđuje pravila za praćenje emisija brodova većih od 5.000 bruto tona koji dolaze u luke EU-a, polaze iz tih luka ili se u njima nalaze, a koji će biti jednom godišnje dužni izvijestiti Europsku komisiju o emisijama', kazao je Šiljeg.
Tom obvezom, dodaje, bit će obuhvaćeno šest hrvatskih brodarskih kompanija. Pritom je istaknuo da veliki dio obveza iz uredbe brodari već provode pa ih to neće dodatno opteretiti.
U ime Kluba zastupnika HDZ-a Branko Bačić upozorio je da se obveza izvješćivanja o emisijama CO2 ne odnosi na brodare koji plove pod zastavom zemlje koja nije članica EU-a, što otvara pitanje konkurentnosti brodara država članica EU-a u međunarodnom pomorskom prometu.
Miro Bulj (Most) smatra pak da je daleko veći problem što u Jadranu strani brodari, posebice tankeri, ispiru tankove i zagađuju more. Sabor sjednicu nastavlja u četvrtak.