Italija se ovaj tjedan i službeno priključila Velikoj Britaniji i Švedskoj u projektu novog borbenog zrakoplova koji bi trebao zamijeniti sadašnje višenamjenske lovce tipa Eurofighter Typhoon
Kako javljaju inozemni mediji, Italija je u utorak navečer potpisala članstvo u međunarodnom klubu kojem se ovog ljeta pridružila Švedska. Najave o talijanskom pridruživanju projektu datiraju još od prošlogodišnjeg zrakoplovnog sajma održanog u Farnboroughu, kada je najavljeno da će naši susjedi u programu biti zaduženi za izradu senzora i avionike.
Koncept budućeg lovca, koji nosi naziv Tempest u čast lovca iz Drugog svjetskog rata, tijekom međunarodne zrakoplovne izložbe Farnborough Air International predstavio je sada već bivši britanski ministar obrane Gavin Williamson te je tom prilikom naglasio da bi letjelica trebala biti okosnica Kraljevskog ratnog zrakoplovstva u budućnosti.
'Britanija je svjetski lider u području borbenog zrakoplovstva čitavo stoljeće, a novi koncept dokaz je kako ona to želi i ostati', kazao je Williamson, napomenuvši da bi novi lovac trebao činiti udarnu iglu lovačkog zrakoplovstva, uz već postojeće Eurofightere, kojima resursi istječu 2040. godine, te višenamjenske lovce tipa F-35, proizvedene u Sjedinjenim Državama.
Britansko ministarstvo namjerava utrošiti dvije milijarde funti kako bi se do 2025. godine usavršio koncept, ne preciziravši koliko će proračunskog novca stajati čitav projekt. Prema najavama, koncept Tempest mogao bi proizvesti čak 18.000 novih radnih mjesta u Velikoj Britaniji i šire jer su se u projekt već uključile kompanije poput Rolls-Roycea, BAE Systemsa, talijanskog Leonarda, švedskog SAAB-a te paneuropske MBDA, koja proizvodi raketno naoružanje.
Prema zamislima konstruktora, Tempest bi trebao biti prvi lovac bez posade u svijetu koji bi se oslanjao na najmoderniju tehnologiju i umjetnu inteligenciju putem koje bi se upravljalo letjelicom. Ostali podaci vezani za ambiciozni projekt još uvijek su tajna.
Projekt Tempest pokrenut je istovremeno s projektom FCAS (Budući borbeni zračni sustav), iza kojeg stoji francusko-njemačko-španjolski konzorcij s tvrtkama Airbus i Dassault na čelu. Riječ je o borbenom zrakoplovnom sustavu koji bi do 2040. godine u potpunosti trebao zamijeniti zastarjele avione tipa Panavia Tornado i Eurofighter u sastavu njemačkog Bundeswehra, kao i višenamjenske lovce tipa Rafale, koje koristi francusko ratno i mornaričko zrakoplovstvo.