Tomislav Tomašević, predsjednik Kluba zastupnika lijevog bloka u zagrebačkoj Gradskoj skupštini, ustvrdio je u izjavi za Hinu kako zakonski prijedlog kolokvijalno zvan "lex šerif" do te mjere smanjuje ovlasti predstavničkih tijela, da se ona slobodno mogu i ukinuti
"Cijela oporba stavila je tu točku na dnevni red sjednicu Gradske skupštine koja će održati u četvrtak jer smatramo da se najvažnije predstavničko tijelo lokalne i regionalne samouprave u Hrvatskoj treba očitovati o prijedlogu izmjena Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, tzv. 'lex šerif'", istaknuo je Tomašević, zastupnik iz platforme Zagreb je naš!.
Budući da je bio izvjestitelj za tu točku na odborima Gradske skupštine, Tomašević kaže da se već na odborima vidjelo da su neki zastupnici iz vladajuće većine, poput zastupnika Neovisnih za Hrvatsku, podržali zaključak oporbe kojim se traži da se "ovako štetan nacrt zakona povuče iz daljnje procedure".
"Oni to očito rade iz kratkoročnih političkih interesa vezanim za koaliciju sa zagrebačkim gradonačelnikom Milanom Bandićem, a mi zato jer ne želimo da se dokine lokalna demokracija u Zagrebu i cijeloj Hrvatskoj. Bez obzira kako će glasati o našem zaključku, još jednom želim razjasniti da nikakve suradnje, a kamoli koalicije s Neovisnima za Hrvatsku nema, niti će je biti", naglasio je Tomašević.
Kaos oko ZET karata i naplate parkiranja
Tomašević je dodao da se gradski zastupnici iz Kluba lijevog bloka "za razliku od nekih drugih oporbenih klubova" oštro protive mogućem ukidanju ZET-ove karte od četiri kune za 30 minuta vožnje. "U predizbornoj kampanji smo podržali taj, očito predizborni Bandićev potez, jer smo isto predlagali još prije četiri godine", rekao je Tomašević.
Istaknuo je kako već sada Grad Zagreb pokriva gubitke ZET-a u iznosu od 480 milijuna kuna godišnje, pa je navodni dodatni pad prihoda ZET-a od oko 20 milijuna kuna zbog uvođenja karte od četiri kune minoran u odnosu na već postojeće gubitke.
"Podaci pokazuju da se uvođenjem 'kratke' karte od četiri kune znatno povećao broj putnika u javnom prijevozu, pa on mora biti svim građanima i dalje cjenovno dostupan", naglasio je Tomašević.
Za naplatu parkiranja po cijelom gradu kaže da je potpuno iracionalan potez, koji nema veze ni s prometnom niti ekološkom politikom u vrijeme kada Gradska uprava izmjenama Generalnog urbanističkog plana predlaže gradnju novih garaža u gradskom središtu, čime privlači nove automobile u centar i usporava tramvajski promet.
"Normalna parkirna politika bi puno više naplaćivala parkiranje u centru grada, a odredila da parkiranje u kvartovima i na periferiji bude besplatno, kako bi se potaknulo građane da automobile ostave kući i koriste javni prijevoz", istaknuo je Tomašević.
Protiv rebalansa proračuna
Najavio je da će sjednici Gradske skupštine zastupnici iz Kluba lijevog bloka glasati protiv rebalansa proračuna, koji je predložio Bandić, jer se iz njega jasno vidi da se u proračun stavilo kapitalne projekte. koji su lijepo izgledali pred izbore, a sad se od tih projekata očekivano odustaje.
Kao primjer naveo je smanjenje kapitalnih ulaganja u vrtiće, škole i druge društvene ustanove sa 312 milijuna kuna na 222 milijuna kuna, a nedavno se mogla vidjeti poplava zbog kiše u vrtiću na Savici, koji radi u neadekvatnim uvjetima.
Tomašević je najavio i da Klub lijevog bloka neće podržati daljnje zaduživanje Grada Zagreba i Zagrebačkog holdinga u ukupnom iznosu od 480 milijuna kuna sve dok "novac građana kroz sumnjive javne nabave curi u privatne džepove kumova i prijatelja Gradske uprave".
Podsjetio je na nedavno istraživanje Centra za mirovne studije i Centra za istraživanje korupcije iz Budimpešte koje je pokazalo da su Grad i Zagrebački holding od 2011. do 2016. godine na javnim nabavama s jednim ponuditeljem izgubili oko 2,6 milijardi kuna.